کد خبر: ۴۷۴۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

درخواست ابوالغیط از بارزانی برای به تأخیر انداختن همه‌پرسی استقلال کردستان

دبیرکل اتحادیه عرب از رئیس اقلیم کردستان عراق خواست همه‌پرسی استقلال را به تأخیر انداخته و با بغداد تحت نظارت بین‌المللی مذاکره کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در اربیل درباره تحولات عراق و همه‌پرسی استقلال اقلیم گفت‌وگو کرد.

ابوالغیط نقش پیشمرگ‌ها در نابودی داعش و آزادی موصل را ستود. وی نسبت به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان ابراز نگرانی کرده و از بارزانی خواست همه پرسی را به تأخیر بیندازد و با بغداد با نظارت بین‌المللی مذاکره کند.

بارزانی در مقابل تأکید کرد: تصمیم برگزاری همه‌پرسی یک تصمیم شخصی نیست که بتوان به سادگی آن را به عقب انداخت. این تصمیم مردم کردستان و گروه‌های سیاسی اقلیم است.

وی گفت: تجربه ناکام در مراحل مختلف و عدم اجرای بند شراکت و قانون اساسی موجب بی‌اعتمادی اقلیم کردستان شده و مردم ما را به اتخاذ این تصمیم ترغیب کرده است. همه‌پرسی در موعد مشخص شده برگزار خواهد شد و مردم کردستان راه‌های مسالمت‌آمیز و مذاکره برای تضمین حقوقشان را در پیش خواهند گرفت.

ابوالغیط در سفرش به عراق با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی و جنگ با تروریسم گفت‌وگو کرد.

ابوالغیط پیروزی‌های ارتش عراق در جنگ را ستود و بر وحدت عراق و عدم اتخاذ اقداماتی که ثبات و وحدت این کشور را از بین ببرد، تأکید کرد.

وی بر لزوم متمرکز شدن بر آزادی بقیه مناطق و احترام به اصل مذاکره و پایبندی به قانون اساسی برای حل مشکلات تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین