کد خبر: ۴۷۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

ماموریت 20 ساعته برای نجات کوهنورد 18 ساله

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان دهاقان، روز گذشته در یک ماموریت 20 ساعته با همکاری آتش‌نشانی و هلال احمر موفق شدند کوهنورد 18 ساله‌ای را که از کوه سقوط کرده بود نجات داده و به بیمارستان منتقل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، ساعت، 16 روز گذشته اتاق فرمان 115 دهاقان با پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی علی آباد این شهرستان تماس گرفت و از سقوط یک کوهنورد 18 ساله از ارتفاعات کوه شاه عبدالله قهه خبر داد.

بلافاصله پس از اعلام این حادثه، یک واحد امداد فوریت‌های پزشکی به محل سقوط اعزام و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد مصدوم در ارتفاع دو هزار متری و در زیر دست قله سقوط کرده و دچار کاهش هوشیاری شده است، لذا با توجه به وضعیت وخیم کوهنورد جوان، یکی از پرسنل اورژانس 115 به همراه تیم‌های آتشنشانی و هلال احمر به محل سقوط اعزام شدند.

سرانجام پس از سه ساعت کوهپیمایی سخت و طاقت‌فرسا و رسیدن تیم‌های امدادی بر بالین مصدوم، مشخص شد که وی از ناحیه سر و اندام دچار تروما و با توجه به در دسترس نبودن آب و غذا، دچار افت قند خون، افت فشارخون و کم آبی شده است لذا بلافاصله سرم تراپی و ثابت سازی اندام بر روی او انجام شد و مصدوم، هوشیاری خود را به دست آورد.

بر اساس این گزارش، در این هنگام به دلیل تاریک شدن هوا، صعب العبور بودن مسیر و وزن 113 کیلوگرمی مصدوم، امکان انتقال وی به پایین کوه نبود و تاریکی هوا نیز مانع استفاده از امداد هوایی می‌شد.

لذا با صلاحدید مرکز فرماندهی عملیات استان و نیز با توجه به وضعیت وخیم مصدوم قرار شد که تکنسین‌ اورژانس و سایر تیم‌های امدادی تا صبح بر بالین مصدوم بمانند تا پس از آن برای انتقال وی توسط بالگرد امدادی تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

سرانجام پس از 20 ساعت ماموریت، ساعت 6 مصدوم به پایین کوه منتقل و توسط آمبولانس 115 علی آباد به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا اعزام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین