کد خبر: ۴۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
با حضور ابتکار و عراقچی صورت گرفت؛

برگزاری کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن به منظور توانمندسازی زنان

کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن تحت عنوان «گفت‌وگوهای راهبردی پیرامون توانمندسازی زنان» برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن تحت عنوان «گفت‌وگوهای راهبردی پیرامون توانمندسازی زنان» با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، تاناکا، رئیس بنیاد صلح ساساکاوا و تعدادی از متخصصان دانشگاهی و فعالان حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی دو کشور در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست ابتکار در خصوص ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی برای ترویج کارآفرینی در موضوعات مختلف از جمله کارآفرینی سبز و حوزه فناوری اطلاعات و همچنین تبادل تجربیات سمن‌ها و تقویت نقش زنان در صلح و امنیت در سطح بینالمللی تاکید کرد.

در ادامه چهار نفر از کارشناسان خبره از کشور ژاپن و ایران تجربیات خود را در حوزه‌های مختلف توانمندسازی زنان، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در قالب پنل تخصصی با عناوین: توسعه همکاری‌ها در مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم، نقش زنان در تغییرات اقلیمی و توسعه کارآفرینی، کارآفرینی زنان در ایران؛ فرصت‌ها و چالشها، نقش سازمان‌های مردم نهاد در توانمندسازی زنان به اشتراک گذاشتند.

در پایان این نشست مقرر شد حوزه‌های فعالیت مشترک با تاکید بر تبادل تجارب موفق بر زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان، نقش‌آفرینی و محیط زیست متمرکز شده و طیف متنوعی از اقدامات اجرایی همچون برگزاری کارگاه‌های تخصصی و پروژه‌های پژوهشی و برگزاری سمینارهای مشترک گرفته شود.

ملاقات دو جانبه ایران و ژاپن

در حاشیه نشست کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن ملاقات دوجانبه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس بنیاد صلح ساساکاوا صورت گرفت.

در این ملاقات طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه، توسعه روابط دو کشور، توانمندسازی زنان و توسعه صلح و تغییرات اقلیمی،‌ تاکید بر نقش‌محوری خانواده در توسعه جوامع،‌ کارآفرینی سبز، تکنولوژی سبز و ادامه همکاری‌های فیمابین تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در پایان این دیدار ابتکارضمن ابراز خرسندی برای توسعه همکاری به افزایش قابل توجه سازمان‌های مردم نهاد از ۱۷۵۰ به ۲۷۰۰ و تجارب زنان ایرانی در زمینه خیریه‌ها، فعالیت‌های اجتماعی و نهادهای مدنی و ضرورت تبادل تجربه و الگوسازی در این زمینه اشاره داشت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین