کد خبر: ۴۷۴۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

بازیکنانی که در بارسلونا و یوونتوس پا به توپ بودند + عکس

تنها پنج بازیکن توانستند پیراهن هر دو تیم بارسلونا و یوونتوس را بر تن کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا، امشب (سه‌شنبه) لیگ قهرمانان اروپا با هشت دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی بارسلونا به مصاف یوونتوس می‌رود. دو تیم خیلی زود دوباره باز هم برابر هم قرار می‌گیرند. آبی‌اناری‌ها فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی برابر یوونتوس حذف شدند و از صعود به نیمه نهایی بازماندند. یکی از نکات قابل توجه آن بازی تقابل یکی از بازیکنان یوونتوس با تیم پیشین خود یعنی بارسا بود. در ادامه‌ به بازیکنانی که چنین شرایطی داشتند اشاره می‌شود.

لیلیان تورام

بازیکن فرانسوی در سال ۲۰۰۱ از پارما به یوونتوس پیوست. او در آن دوران در کنار زامبروتا، فررا، کاناوارو، پستو، تودور، مونترو و بریندلی یکی از قدرتمندترین خط دفاعی‌های اروپا را تشکیل می‌دادند. او با یووه دو اسکودتو را فتح کرد و توانست به همراه این تیم به فینال لیگ قهرمانان فصل ۰۳ – ۲۰۰۲ راه پیدا کند. در آن بازی تیم تورینی مغلوب میلان شد.

تورام ۱۶۵ بار برای یوونتوس به میدان رفت و زمانی که تیمش به سری B سقوط کرد (۲۰۰۶) به بارسلونا پیوست. باشگاه کاتالانی ۱۹ میلیون برای این جابه‌جایی هزینه کرد. دوران حضور مدافع فرانسوی در بارسا با آسیب‌دیدگی‌های طولانی مدت همراه شد. او برای آبی‌ اناری‌ها ۵۸ بازی انجام داد.

جان‌لوکا زامبروتا

مدافع ایتالیایی در فصل ۹۹ – ۱۹۹۸ باری را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. او به همراه این تیم دو بار فاتح سری A  شد. مدافع ایتالیایی پس از رسوایی تیم تورینی و سقوطش به دسته پایین‌تر، به همراه تورام یووه را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. او در دوران حضورش برای تیم تورینی ۲۹۸ بازی کرد.

زامبروتا در بارسا از لحاظ کسب عناوین دوران بدی را پشت سر گذاشت، به همین خاطر دوباره به کشورش بازگشت و با میلان قرارداد امضا کرد. او برای بارسلونا ۸۵ بازی انجام داد و توانست سه بار گلزنی کند.

زلاتان ایبراهیموویچ

پس از این که زلاتان در هلند دوران موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت و توانست دو قهرمانی در لیگ، یک جام حذفی و یک سوپر جام را به دست بیاورد، با قراردادی به ارزش ۱۹ میلیون یورو در سال ۲۰۰۴ به یوونتوس پیوست. او در تیم تورینی توانست در فصل‌های ۰۵ – ۲۰۰۴  و ۰۶ – ۲۰۰۵ اسکودوتو را فتح کند. مهاجم سوئدی مانند تورام و زامبروتا پس از رسوایی یووه این تیم را ترک کرد و به اینتر پیوست. ایبراهیموویچ ۹۲ برای یووه انجام داد و ۲۶ گل به ثمر رساند.

زلاتان پس از حضور در اینتر با پیوستن به بارسلونا گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه کاتالانی شد. دوران حضورش در تیم ‌اسپانیایی تحت تاثیر حضور پپ گواردیولا و لیونل مسی قرار گرفت. مهاجم سوئدی در بارسا توانست فاتح جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۰۹ شود. او برای آبی‌اناری‌ها در ۴۶ بازی ۲۲ گل به ثمر رساند.

دنی آلوس

بارسلونا برای جذب مدافع برزیلی ۳۵.۵ میلیون یورو هزینه کرد. او در بهترین دوران تاریخ باشگاه حضور داشت و توانست عناوین زیادی را کسب کند. آلوس به همراه این تیم شش لالیگا، پنج سوپر جام ‌اسپانیا، چهار کوپا دل ری، سه لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپر جام اروپا و سه جام جهانی باشگاه‌ها به دست آورد. مدافع برزیلی برای آبی‌اناری‌ها ۳۹۱ بازی کرد و توانست ۲۱ گل به ثمر برساند. همچنین ۱۰۳ پاس گل داد.

آلوس در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد می‌خواهد بارسا را پس از هشت سال ترک کند و به یووه بپیوندد. او در یک فصل حضورش در تیم ایتالیایی توانست فاتح اسکودتو و کوپا ایتالیا شود. مدافع برزیلی برای یووه ۳۳ بار به میدان رفت و توانست شش گل به ثمر برساند و شش پاس گل دهد.

مارتین کاسرس

مدافع اروگوئه‌ای کشورش را ترک کرد و در فصل ۰۸ – ۲۰۰۷ با قراردادی به ارزش دو میلیون یورو به ویارئال پیوست. در این فصل به صورت قرضی برای رکرتیوو اوالوا بازی کرد و عملکرد درخشانی داشت. به همین خاطر بارسلونا برای جذب او  ۶.۵ میلیون یورو در سال ۲۰۰۸ هزینه کرد. او به همراه بارسا توانست در سال ۲۰۰۹ سه گانه را کسب کند. با این حال نتوانست دقایق زیادی برای این تیم بازی کند. کاسرس تنها ۲۳ بار پیراهن بارسا را بر تن کرد.

کاسرس دو دوره در یووه بازی کرد. نخستین بار زمانی اتفاق افتاد که به صورت قرضی به تیم ایتالیایی پیوست. سپس در سویا پا به توپ شد. مدافع اروگوئه‌ای دوباره در سال ۲۰۱۲ به یووه بازگشت و باز هم به صورت قرضی برای این تیم بازی کرد. او در آن سال توانست به همراه تیم تورینی فاتح اسکودتو شود. در نهایت یووه با این بازیکن برای چهار سال (۲۰۱۶) قرارداد امضا کرد. او در نخستین دوران حضورش ۲۱ بازی انجام داد و زمانی که به یووه بازگشت پنج فصل در این باشگاه حضور داشت و در ۸۸ بازی شش گل به ثمر رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین