کد خبر: ۴۷۴۸۰۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

معاون وزیر ورزش: بخشی از "آزادی" برای بانوان مسقف می‌شود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد رای دیوان عدالت اداری در خصوص رشته تیراندازی و تداوم حضور دادگر به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی، گفت: حکم دیوان عدالت اداری قابلیت اجرایی ندارد و دادگر به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی باقی خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه نشست عالی فعالیت‌های المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای و در جمع خبرنگاران افزود: دادگر به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی کار خود را ادامه‌ می‌دهد و مشکل خاصی در این زمینه  نیست. ما در رای حکم عدالت اداری کلا به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که این حکم قابلیت اجرا ندارد و آقای دادگر می‌تواند به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی فعالیت خود را در این فدراسیون ادامه‌ دهد.

وی درباره استعفای رحیمی ، رییس فدراسیون هندبال و این که آیا وی در این فدراسیون باقی خواهد ماند یا از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرست انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: هر چند که رحیمی درخواست کناره‌گیری از فدراسیون هندبال را داشته است و چندین بار این مساله را تاکید کرده است ، اما جامعه هندبال اصرار به ماندن وی در این سمت دارد، ما نیز سعی کرده‌ایم آقای رحیمی را متقاعد کنیم و رضایت وی را جلب کنیم تا در فدراسیون هندبال باقی بماند و کارش را ادامه‌ دهد تا به انتظاراتی که از هندبال در جاکارتای اندونزی داریم جامع عمل بپوشاند. قرار است  طی صحبتی که وی با آقای سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان خواهد داشت به جمع بندی نهایی برسیم و تصمیم گیری نهایی را اتخاذ شود تا فضای هندبال بیش از این متشنج نشود. به‌ هر حال در هندبال ماندنی است و ما دوست داریم با کمک جامعه هندبال، این فدراسیون به ثبات  خود برسد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا در وزارت ورزش و جوانان به عنوان معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این وزارتخانه حضور خواهید داشت یا به عنوان کاندیدای انتخابات فدراسیون والیبال شرکت خواهید کرد؟ گفت: فعلا قصد دارم در معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان حضور داشته باشم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین درباره آیین‌نامه‌ برگزاری انتخابات و اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها و تغییراتی که در آن اعمال شده است، گفت‌: اساسنامه فدراسیون‌ها دو، سه ادغام کوچک داشت که مرتفع شده است و در حال‌ ارسال به هیات دولت هستیم. البته قبل از ورود به دولت در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهیم داد تا فدراسیون‌ها نیز برای تایید اساسنامه خود  به فدراسیون جهانی ارسال کنند تا به تایید فدراسیون جهانی نیز برسد. اساسنامه به گونه‌ای دیده شده است که در آن الزاماتی که مربوط به IOC  و همچنین منشور  المپیک است در آن دیده شده تا مشکلی دیگر در اساسنامه جدید از این جهت نداشته باشیم. من فکر می‌کنم  در طی دو، سه ماه آینده بحث اساسنامه از مصوبه دولت نیز عبور کند و ما بتوانیم انتخابات فدراسیون‌ها را طبق آیین‌نامه‌ جدید  برگزار کنیم.

وی همچنین درباره حضور شجاعی در فدراسیون تیروکمان با توجه به اتمام دوره مدیریت وی در خرداد ماه سال جاری ، خاطر نشان کرد:  ما منتظر اساسنامه جدید این فدراسیون هستیم تا پس از تایید در فدراسیون جهانی بتوانیم مطابق با اساسنامه جدید انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. اتفاقی که در چند سال گذشته در این فدراسیون رخ داده است سبب شد تا اساسنامه قبلی این فدراسیون به تصویب فدراسیون جهانی برسد، اما در هیات دولت مصوب نشود. تمام تلاش ما بر این است تا اساسنامه جدید که  مورد تایید   فدراسیون جهانی است پس از مصوب شدن در هیات دولت بتوانیم انتخابات تمام فدراسیون را برگزار کنیم.

وی ادامه‌ داد: این مطلب در خصوص فدراسیون بوکس نیز وجود داشت. ناطق نوری خود درخواست کرد که دیگر در فدراسیون بوکس نمی‌خواهد باقی بماند و از سمت خود استعفا داد،  ولی به خاطر این که انتخابات بر اساس اساسنامه جدید صورت بگیرد ما در بوکس نیز آقای افتخاری را منصوب کردیم.  ضمن این که آیین‌نامه‌ ای که ما در اسفند ماه ابلاغ کردیم ایراداتی در دو، سه بند خود داشت که سعی کردیم ایرادت آن را بر طرف کنیم و در حال‌ حاضر اساسنامه جدید دیگر مشکل خاصی ندارد.  

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که آیا در اساسنامه جدید برکناری یا استعفا و یا همچنین اتمام دوره مدیریت فدراسیون برای این که سرپرست گذاشته شود، دیده شود یا خیر؟ اظهار کرد: این مساله از اختیارات وزیر ورزش و جوانان است که طبق اساسنامه عمل کند که فردی را بعد از اتمام دوران مدیریتش برکنار کند و به جای آن سرپرست انتخاب کند و یا این که تا زمان برگزاری انتخابات به عنوان رییس فدراسیون باقی بماند. همان طور که در خصوص بوکس این مساله را اجرا کرد.

داورزنی در رابطه با رفع تعلیق شطرنج و این که آیا وزارت ورزش و جوانان در این زمینه  ورود پیدا خواهد کرد یا خیر، توضیح داد: فدراسیون‌ها ملزم هستند بر اساس منابع مالی که از وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کنند روی این منابع حساب باز کنند و برنامه‌های خود را عملیاتی کنند. بقیه مسائل در خصوص برگزاری مسابقات مسائلی هستند که باید فدراسیون‌ها بتوانند از طریق ‌اسپانسر منابع مالی مورد نیاز خود را جذب کنند.

فدراسیون شطرنج برای انجام فعالیت‌های جاری خود یک میلیارد و 100 میلیون تومان وزارت ورزش و جوانان در سال 95 بودجه به این فدراسیون تزریق کرده است و برای برگزاری مسابقات زنان جهان سه و نیم میلیارد تومان بودجه هزینه کرده است. این مبلغ مازاد بر منابع مالی پیش‌بینی شده و تعهدی است که وزارت ورزش و جوانان بر فدراسیون شطرنج داشت.

برگزاری یک رویداد آن هم در این سطح باید به کمک ‌اسپانسرها صورت بگیرد، نه این که فدراسیون‌ها بخواهند این منابع را از وزارت ورزش و جوانان جذب کند. ما زمانی که این فدراسیون تعلیق شد، وزارت ورزش و جوانان سعی کرد هزینه قابل توجهی را به فیده پرداخت کند و فقط 120 هزار میلیارد تومان باقی‌ مانده است که قرار بود این مبلغ نیز به صورت اقساط پرداخت شود.

وی افزود: ما از همکاران خود در فدراسیون جهانی شطرنج که ایرانی نیز هستند این انتظار را داشتیم که همکاری خوبی را با فدراسیون شطرنج داشته باشند و به خاطر این مساله فدراسیون را تعلیق نکنند. حالا طی صحبتی که با پهلوان‌زاده داشته ایم قرار است که وی این مبلغ را در طی دو قسط که یکی از اقساط آن را وزارت ورزش و جوانان آن را متقبل شده است و قسط دیگر را خود فدراسیون شطرنج پرداخت خواهد کرد را بپردازد تا بتواند از تعلیق خارج شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ صحبت‌های خود همچنین درباره پرسش خبرنگاری مبنی بر این که قرار است برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، بخشی از ورزشگاه آزادی مسقف شود و این بحثی است که شهردار تهران عنوان کرده است ، نظر شما چیست، اظهار کرد: این تعاملاتی است که بین نجفی شهردار تهران و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است که یک بخش از ورزشگاه آزادی مسقف شود. همچنین قرار بر این است که یک پروژه‌ 40 هزار نفری برای بانوان در استادیوم آزادی که از سال‌های قبل قول آن داده شده است عملیاتی شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره این نشست، خاطر نشان کرد: این چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیت‌های  المپیاد درون مدرسه‌ای بود که بسیار ارزشمند و برای رشد و توسعه ورزش کشور اهمیت زیادی دارد. اساساً فعالیت‌های ورزشی ما در سطح کشور و تعاملی که در بین آموزش و پرورش و فدراسیون‌های مختلف ورزشی صورت گرفته است باعث شده تا آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان اثرگذار در استعدادیابی نقش پر رنگی داشته باشد و متاسفانه چند سالی است که موضوع برگزاری مسابقات و فعالیت در آموزش و پرورش کم رنگ شده بود که من تصور می‌کنم با همکاری نهادهای مختلف فدراسیون‌های ورزشی و تعاملاتی که وزارت آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان داشته است ما امروز توانسته ایم ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی را از مدارس شناسایی و جذب تیم‌های‌ ‌ملی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
1
اگه زنها به استادیوم صد هزار نفری راه پیدا کنند باید ما آقایون هم در استادیوم چهل هزار نفری زنانه که قرار است در کنار آزادی فعلی احداث شود سکو در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم به تماشای مسابقات بانوان سرزمینمان بنشیم که این به عدالت نزدیکتر است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
يعني مشكل نبودن سقف بوده ، خوشا بحال بانوان كه اينقدر دلسوز دارند ولي شما بدليل تبعيض و ترجيح بانوي ايراني در استفاده از سقف باز محكوم ميشويد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
1
1
فقط مانده بود که شما هم برای آزادی سقف بگذاری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
سقف؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
زنان نباید دیده شوند قبول نباید افتاب باد هوای تازه بخورند قبول ولی ایا سقف باعث میشود زنها کر شوند یا مردها فحش ندهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
ازادی تا موقعی معنی دارد که مزاحم دیگران نشوی ازادی مسقف کسی تا حالا دیده یا تعریف شده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین