کد خبر: ۴۷۴۹۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

شش دروغی که می تواند ترامپ را به سوی یک درگیری بزرگ با ایران سوق دهد

سایت «التر نت» از منتقدان دولت ترامپ و حزب جمهوریخواه در مقاله ای به موارد دروغ هایی اشاره می کند که ممکن است امریکا و یاران را به ورطه رویارویی نظامی با یکدیگر بکشاند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-این سایت می نویسد:«هیچ کس بهتر از پائول پیلار مامور سابق سیا نمی داند که دروغ های سیاستمداران چگونه می توانند مسیر جنگ را به سادگی هموار سازند. او در سال ۲۰۰۲ میلادی تحلیلگر ارشد اطلاعاتی خاورمیانه در سیا بود. در آن زمان دولت بوش با اطمینان اعلام کرد که صدام دارای تسلیحات کشتار جمعی است در حالی که تحیلگران سیا معتقد بودند که صدام درای توانایی ساخت تسلیحات هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی است. این در حالیست که عراق هیچ تسلیحات کشتار جمعی ای نداشت. امرکیکا به عراق حمله کرد و یک میلیون عراقی را کشت و ۴ میلیون نفر را اواره کرد». 

به گزارش آفتاب نیوز، این سایت در ادامه اشاره می کند که در حال حاضر نیز استراتژی مشابهی برای فریب افکار عمومی از سوی دولت ترامپ در قبال ایران در پیش گرفته شده است. این سایت می نویسد:«نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد اخیرا در سخنرانی ای در اندیشکده امریکن اینترپرایز در واشنگتن جایی که بسیاری از سیاستمداران نومحافظه کار طرفدار جنگ عراق را در خود جای داده است مدعی شد که ایران توافق هسته ای را نقض کرده است. سناتورهایی چون جان بولتون و تام کاتن نیز خواستار تغییر رژیم در ایران شده اند. به طور خلاصه می توان گفت اگر توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی امریکا نقض شود و امریکا از آن کنار بکشد این اغاز جدی و رسمی اجرای سیاست تغییر رژیم در ایران از سوی واشنگتن خواهد بود. اما امریکا با این همه هزینه اشتباهات در عراق و ظهور داعش چرا باید در جنگ دیگری در خاورمیانه درگیر شود؟ پاسخ کوتاه است این متحدان امریکا در منطقه از جمله عربستان سعودی و اسرائیل هستند که خواستار این جنگ می باشند. انان خود به اندازه کافی قوی نیستند که جنگی را با ایران آغاز کنند هر دو دولت از قدرت ایران در منطقه می ترسند در نتیجه امیدوارند که بتوانند ترامپ را به حمله نظامی علیه ایران متقاعد کنند تا منافع خود را تامین کنند». 

در ادامه به ۶ ادعا و دروغ از سوی هیلی پرداخته می شود که می توانند توجیهی برای اغاز جنگ با ایران از سوی امریکا باشند همان چیز که سعودی ها و اسرائیلی ها می خواهند: 

۱-دروغ درباره ماهیت توافق 
هیلی ادعا کرد که توافق سال ۲۰۱۵ که تحت عنوان برجام شناخته می شود هر آن چه ایران می خواسته به آن کشور داده و در مقابل وعده های موقتی از ایران گرفته است. واقعیت اما این است که ایران اقداماتی مهمی چون خارج کردن اورانیوم غنی شده خود و تعلیق راکتورهای مختلف اب سنگین را انجام داده است آن هم پیش از آن که توافق به طور کامل اجرایی شود تا اعتمادسازی صورت گیرد. این توافق مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای دست کم برای ده سال می شود. اگر جهان توافق مشابهی را با کره شمالی انجام داده بود امروز دنیا مکان بسیار امن تری بود. 

۲-سردرگمی درباره این که ایران دقیقا چگونه به مفاد برجام پایبند بوده است 
هیلی توجه ندارد که ایران تنها یکی از طرفین برجام است. او به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل اشاره می کند در حالی که این قطعنامه هیچ تعهد اضافی ای را به ایران تحمیل نمی کند. 

۳-سردرگمی درباره ارتباط زرادخانه های موشکی ایران با فعالیت های هسته ای 
هیلی مدعی شده که فناوری موشکی ایران را نیم توان از برنامه هسته ای آن کشور جدا کرد. واقعیت اما این است که در واقع برجام این کار را انجام داد. ایران با توجه به تجربه تلخ جنگ با عراق و در وضعیتی که با همسایگانی با نیروهای هوایی برتر روبرو بود موشک های خود را توسعه داد. این در حالی است که همسایگان ایران با هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای توسعه برنامه های موشکی شان مواجه نبوده و نیستند.
 
۴-نگرانی در مورد نقض حقوق بشر در ایران که گزارش نشده است
هیلی در سخنرانی خود به دنبال ایجاد سوء ظن در مورد نقض حقوق بشر در ایران بود آن هم در مورد مواردی که نه تایید و نه گزارش شده اند. او حتی یک سند و مدرک هم نتوانست ارائه کند که صحت گفته هایش را نشان دهد. 

۵-ایجاد تردید در مورد احتمال نقض غیر قابل مشاهده تعهدات ایران در تاسیسات دیگر آن کشور 
هیلی می گوید ایران دسترسی به تاسیسات اش را ناممکن ساخته و این نشان دهنده نقض و تخلف ایران ست. هیلی اشاره نمی کند که درتوافق نامه به دقت درباره بازرسی های سرزده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی موارد ذکر شده اند. اگر آژانس احیانا به مواردی مشکوک شود می تواند درخواست بازدید را به مقام های ایرانی و کمیسیون مشترک ارائه کند. هیلی در این باره نیز سندی ارائه نکرد. 

۶-تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی 
هیلی در سخنرانی خود گفت که وعده دادیم که برنامه هسته ای ایران را پایان می دهیم این در حالیست که او هیچ اشاره ای نکرد که چه کسی چنین وعده ای داده است. واقعیت آن است که مذاکره کنندگان امریکایی و پنچ کشور دیگر همگی از اغاز مذاکرات با ایران می دانستند که از بین بردن توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم امکان پذیر نیست و این توافق صرفا محدودیتی در برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و نه با هدف از بین بردن آن خواهد بود. واقعیت آن است که توافق هسته ای کارامد است و ایران نیز با آن موافق است. این خبر بدی برای کسانی است که خواستار جنگ با ایران هستند و فریبکاری پاسخ آنان است. 
 https://www.nationalmemo.com/6-lies-driving-trumps-campaign-create-massive-clash-iran/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
1
5
وهزار بهانه دیگر که دلواپسونیها دارند تقدیم آمریکا میکنند؟
فرهاد حسینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
عربستان
لطفا اشتباه تایپی را تصحیح کنید
انصاری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
از موارد ذکر شده فقط نقض حقوق بشر را قبول دارم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین