کد خبر: ۴۷۵۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

علت بیش از 95 درصد خودکشی‌ها چیست؟

کارشناس مسئول سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بیش از 95 درصد خودکشی‌ها ریشه در افسردگی افراد دارد.
آفتاب‌‌نیوز : «شهره نصر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که آمار خودکشی در ایران کم‌تر از آمارهای جهانی است، گفت: با توجه به این‌که در سال‌های اخیر این آمار در کشور در حال افزایش بوده و در حدود دو برابر شده است اما هم‌چنان شاخص‌های خودکشی در کشور از آمارهای جهانی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: در استان نیز این آمار نسبت به میانگین‌های کشوری در شاخص میانگین اقدام به خودکشی بیشتر هستیم، اما این میزان در شاخص منجر به مرگ به میزان قابل توجهی کمتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد خودکشی‌ها ریشه در افسردگی افراد دارد و کسانی که مشکلات خلقی و یا افسردگی دارند در خطر بیشتر اقدام به خودکشی قرار دارند.

کارشناس مسئول سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به این‌که آگاهی یافتن در خصوص افسردگی خطر اقدام به خودکشی را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد، افزود: باید مردم را نسبت به افسردگی حساس‌تر کنیم، چون احساس پوچی و بی‌ارزشی باعث آسیب زدن افراد به خود می‌شود و با توجه به این موضوع خانواده نسبت به درمان افراد و اعضای افسرده خود بهتر اقدام خواهند کرد و این مشکل به کمترین میزان خود می‌رسد.

نصر یادآور شد: هم‌اکنون در مراکز جامع سلامت مشاورانی در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای قرار داده شده‌اند تا به بررسی مشکلات و ارائه مشاوران مراجعه‌کنندگان بپردازند و افرادی که دارای شرایط بحرانی هستند را غربالگری کنند تا از این منظر با مداخله درمانی مناسب از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین