کد خبر: ۴۷۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

ظریف وارد سوچی شد/ مذاکرات با مقام های روسی با محور روابط دوجانبه و منطقه ای

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چارچوب سفر یک روزه فشرده به روسیه امروز (چهارشنبه) وارد شهر سوچی در کناره دریای سیاه شد تا با مقام های این کشور از جمله سرگئی لاوروف همتای خود مذاکره کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اظهار کرده که گفت وگوهای پیش بینی شده در قالب تداوم رایزنی های منظم دو کشور صورت می گیرد.

ظریف وارد سوچی شد/ مذاکرات با مقام های روسی با محور روابط دوجانبه و منطقه ای

ظریف رییس هیات ایرانی در بدو ورود به فرودگاه توسط هیات روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه مورد استقبال قرار گرفت.
رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس، شبکه های مختلف تلویزیونی و پایگاههای خبری از دیروز و زمان اعلام خبر سفر توسط وزارت امور خارجه ایران و روسیه، محور این گفت وگوها را مورد توجه ویژه قرار داده اند.

بنا به این گزارش ها، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه ای به ویژه عراق و سوریه از مهم ترین محورهای مذاکرات اعلام شده است.

از سوی دیگر همزمانی این سفر با ورود هیات های مختلف به آستانه برای آغاز دور ششم مذاکرات سوری که با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از بهمن ماه سال گذشته پا گرفته و سوریه را به آرامش نسبی رسانده، اهمیت مذاکرات ظریف با مقام های روسی را بیشتر کرده است.
از جمله دستاوردهای نشست های پنجگانه، برگزاری مذاکرات رو در رو بین هیات دولت و گروههای مسلح مخالف پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر، ترک مخاصمه در بسیاری از مناطق و همچنین برقراری چهار منطقه امن یا بدون درگیری است که محور اصلی اجلاس دو روزه آستانه محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین