کد خبر: ۴۷۵۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

درخواست محسن چاوشی از مردم برای یک کار خیر

محسن چاووشی برای حمایت از یک زندانی و نجات او از خیران جامعه کمک خواست.
آفتاب‌‌نیوز : محسن چاووشی برای حمایت از یک زندانی وارد عمل شده و از خیران جامعه خواسته تا زنی بی پناه را کمک کنند.

به گزارش تسنیم، ماجرا به 6 سال قبل باز می گردد. ملوک که از عشایر قوچان است و برای کمک خرج منزل در کارگاه قالی بافی کار می کرد، در 12 مهر سال 90، چند ساعتی بیشتر سرکارش ماند تا عایدی بیشتری نصیبش شود.

در حالی که پاسی از شب گذشته بود او در دل تاریکی شب به سوی خانه اش راهی شد که در حاشیه شهر قوچان و کمی دورتر از مرکز شهر قرار داشت. در مسیر تاریک و خلوت راه، 4 جوان که حالتی طبیعی نداشتند، با نیت بی عفتی به او نزدیک می شوند. زن جوان هراسان از حضور افراد مزاحم به التماس افتاد و از آنها درخواست رهایی کرد اما آنها بر تصمیم خود اصرار داشتند. کار به خشونت کشید و چادر و مانتوی ملوک به دست آنها پاره شد اما قبل از آنکه آنها به نیت شوم خود برسند، ملوک برای دفاع از خویش با چاقوی قالی بافی ضربه ای به قفسه سینه یکی از آنها وارد کرد اما انتقال به بیمارستان هم شخص مضروب را نجات نداد و او جان باخت.

با شکایت خانواده مقتول ملوک در ابتدا به قصاص نفس محکوم شد اما با اعتراض و تشکیل دادگاه تجدید نظر، او به تحمل 6 سال حبس و پرداخت دیه کامل به مبلغ 210 میلیون تومان در حق خانواده مقتول محکوم شد.
در طول 6 سال گذشته او به دلیل نداشتن وثیقه مطمئن، در زندان به سر برد و تنها در اواخر ماه گذشته با حمایت یکی از خیران و تأمین قرار وثیقه توانست چند روزی به دیدن فرزندانش برود.

با پایان یافتن مرخصی ملوک در روز عید قربان، او در ساعت 18 روز دوشنبه 13 شهریور 96 به زندان بازگشت و از حالا به بعد چشم انتظار حمایت خیران و انسان های نیک روزگار برای حمایت و آزادی از زندان است.

حال محسن چاووشی از طرفدارانش خواسته تا با کمک های مالیشان به یاریِ ملوک بشتابند تا شاید بتوانند او را هم از مخمصه ای که در آن دچار شده، رهایی دهند.

از سوی انجمن حمایت از زندانیان مشهد نیز شماره حسابی برای این مهم اختصاص یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
2
لطفا شماره حساب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین