کد خبر: ۴۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

سفیر ایران در تایلند با معاون وزیر خارجه میانمار دیدار کرد/ مقرر شد هیاتی از وزارت خارجه به میانمار سفر کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از رایزنی‌های سفیر ایران در تایلند با مقامات میانمار خبرداد و گفت: به منظور توقف خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیایی، جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده هیاتی از وزارت امور خارجه به میانمار سفر کند.
آفتاب‌‌نیوز : بهرام قاسمی در گفت و گو با ایرنا از رایزنی‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند با مقامات میانماری خبر داد و گفت: آخر این هفته هیاتی به سرپرستی معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با سفر به بنگلادش در جمع آوارگان حضور خواهد یافت و از نزدیک در جریان وضعیت این آوارگان قرار خواهد گرفت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش های مستمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل مشکلات مسلمانان میانمار اظهار داشت: به سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند که سفیر آکرودیته در میانمار است دستور داده شد سریعا به میانمار سفر و مواضع جمهوری اسلامی ایران را به طرف میانماری ابلاغ کند. وی امروز در میانمار با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و پیرامون آخرین وضعیت مسلمانان این کشور گفت و گو کرد.
 
قاسمی اضافه کرد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند در این دیدار ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی تاکید کرد که این فاجعه انسانی و خشونت‌ها علیه مسلمانان این کشور هرچه سریعتر باید خاتمه یابد.
 
وی افزود: همچنین در این دیدار مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشکلات، خشونت و جنگ تحمیل شده به مسلمانان این کشور با صراحت تشریح و تاکید شد که ادامه این روند با توجه به گزارشاتی که نهادها و سازمانهای بین المللی منتشر می‌کنند به نفع این کشور نخواهد بود و آن کشور را با چالش‌های بزرگی در آینده مواجه خواهد ساخت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در این ملاقات ضمن ابراز تاسف و نگرانی از کشته شدن صدها مسلمان و اجبار بیش از 300 هزار نفر به فرار از مناطق درگیری به آنها یادآور شد که تداوم این وضعیت ممکن است زمینه‌ساز سوءاستفاده افراط‌گرایان و جریانات حامی تروریستها در این منطقه شود و لذا باید با تیزبینی و درایت بیشتر با گفت و گو و مذاکره زمینه حل و فصل و تفاهم برای رفع مشکلات ایجاد شده را فراهم کرد.
 
قاسمی ادامه داد: در این دیدار از مقام میانماری خواسته شد تا شرایط لازم برای اعزام هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به آن کشور و همچنین مجوزهای مورد نیاز برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق درگیری را فراهم کند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: در این دیدار مقام میانماری توضیحاتی در خصوص حوادث به وجود آمده در این کشور ارائه کرد و قرار شد با نگاه مثبت به شرایط موجود در اولین فرصت مجوز و تسهیلات لازم برای پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمایند.
 
وی اضافه کرد: در این دیدار همچنین مقرر شد یک هیات سیاسی از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره و تبادل نظر در این خصوص به میانمار سفر کند.
 
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آخر هفته جاری نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه و نیازهای اولیه 300 هزار مسلمانان آواره که در شهر «کاکس بازار» بنگلادش مستقر هستند به این کشور ارسال خواهد شد.
 
قاسمی اضافه کرد: همچنین هیاتی به سرپرستی معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و نمایندگان هلال احمر جمهوری اسلامی هم به میان آوارگان خواهند رفت و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آنان قرار خواهند گرفت و مراتب همدردی دولت و ملت ایران را به اطلاع آنان خواهند رساند.
 
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای کاهش آلام آوارگان مسلمان میانمار و حل مشکلات آنان و جلوگیری از استمرار این جنایت ضدبشری به کار خواهد گرفت گفت: همانطور که در دیدار با مقامات میانماری اعلام شد جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد علاوه بر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه رایزنی‌های سیاسی را هم برای حل و فصل این مسئله به کار گیرد و آمادگی دارد محموله های بیشتری برای آوارگان ارسال کند.
 
قاسمی گفت: ما در تماس دائم با مقامات بنگلادش و میانمار خواهیم بود تا بتوانیم سهم خود را برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان و حل ریشه‌ای مشکلات ایجاد شده ایفا کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین