کد خبر: ۴۷۵۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

وکیل اولیای دم بنیتا: عمل شخص دوم مصداق قتل عمد است، او هم می‌توانسته مانع مرگ کودک شود

در حالی دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمد کشکولی امروز به پایان رسید که یکشبنه هفته آینده قاضی رأی خود را صادر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنا به گفته دکتر جعفر کوشا وکیل اولیای دم، یکی از مهمترین مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد، اعتراض به منع تعقیب شخص دوم این پرونده بوده است.

جعفر کوشا با بیان اینکه بازپرس برای عمل شخص دوم پرونده مبنی بر قتل عمد نبودن آن، قرار منع تعقیب صادر کرده است، گفت: «با توجه به اینکه اولیای دم اطلاعی از قانون نداشتند، برگه منع تعقیب برای شخص دوم را امضا کردند. این بدان معناست که اولیای دم عمل شخص دوم را قتل عمد ندانسته و شکایتی از وی ندارد. با این حال آنچه مشخص است، اولیای دم به خاطر عدم آگاهی از قانون این برگه را امضا کرده‌اند. در جلسه امروز من به قاضی گفتم که اگرچه این افراد از قانون مطلع نبوده‌ و اقدام به امضای آن كرده‌اند، با این حال آنچه مشخص است این است که اگر شخص دوم مرتکب قتل عمد شده حتی به فرض عدم پیگیری اولیای دم، جنبه عمومی جرم کماکان قابل پیگیری است و باید این پرونده به دادسرا بازگردد. بعد از صبحت‌های من، قاضی نیز موافقت کرد که پرونده دوباره به دادسرا مرجوع شود.»

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه عمل شخص دوم نیز مصداق قتل عمد است اظهار داشت: «به نظر می‌رسد با توجه به اعتراضات امروز بنده، احتمالا برای نفر دوم هم بحث قتل عمد مطرح شود. پیش از این نفر دوم مدعی شده بود که من در پیدا کردن نفر اول کمک کرده‌ام و هیچ نقشی در مرگ بنیتا نداشتم ولی شواهد نشان می‌دهد که او نیز می‌توانسته مانع از مرگ کودک شود و عملا نقش مستقیمی در مرگ بنیتا داشته است.»

این وکیل دادگستری در پایان گفت: «در خصوص ادعای پیشین این افراد که گفته بودند مکان پارک ماشین را به اداره پلیس اطلاع داده‌اند نیز باید گفت که پلیس این ادعا را رد کرده است. مکانی که این افراد ماشین را پارک کرده بودند، بسیار خلوت بوده و جرم‌خیز نبوده که گشت پلیس آنجا مرتب تردد داشته باشد.»
منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
اتفاقا متهم ردیف دوم باید محاکمه شود چون خودش میهمانانش2فرزند دارد میدانسته که دوستش ازلحاظ روحی ومبهم نبودن سرنوشت کودک برایش اهمیتی ندارد و می توانست بچه را از بگیرد وبرای شلوغی ببرد وکلا این ها دروغ می گویند محال است بچه در طول مسیر ساکت ویا خواب بوده باشد شاید او را خفه کرده اند بمحال است بیدار وساطت بوده که رهایش کرده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین