کد خبر: ۴۷۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

گلایه های پدر بنیتا از دادستانی بخاطر صدور قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم

دادگاه متهمان به قتل بنیتا امروز در حالی برگزار شد که پدر بنیتا از دادستانی بخاطر صدور قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم گلایه داشت. امروز(چهارشنبه) ساعت 9:30 دقیقه دادگاه عاملان قتل بنیتا 8 ماهه در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حدود ساعت 9:00صبح سه متهم پرونده که برای آنها کیفر خواست صادر شده بود با ماشین حمل زندانی و در حالیکه دستبند به دست داشتند وارد دادگاه شدند.

ساعت 9:40دقیقه رئیس دادگاه به همراه مستشاران و شهریاری نماینده دادستان وارد صحن دادگاه شدند.

قاضی پس از قرائت قرآن کریم دستور شروع جلسه را اعلام و به حضار برابر ماده 354آیین دادرسی کیفری از باب رعایت نظم دادگاه تذکر داد.

قاضی با شروع جلسه از متهم ردیف چهارم پرونده که روز گذشته دستگیر شده بود، خواست در جایگاه قرار بگیرد و به دلیل آنکه هنوز دادسرا برای این متهم کیفر خواست صادر نکرده است به عنوان مطلع صحبت کند.

احمد که فردی لاغر اندام بود و لباس شخصی به تن داشت در جایگاه قرار گرفت و در خصوص اتفاقات روز حادثه گفت:من فرار نکرده بودم و 2روز بعد از سرقت به کمپ ترک اعتیاد کهریزک رفتم و دیروز که از ماجرا با خبر شدم ،خودم را به ماموران آگاهی شاپور معرفی کردم.

او ادامه داد: من با مهدی در زندان رجایی شهر آشنا شدم و محمد متهم ردیف اول را نمی شناختم.روز حادثه قرار بود برای خرید مواد به مشیریه برویم که مهدی دوستش محمد را با خود آورده بود،وقتی محمد را دیدم به مهدی گفتم که این آدم برایت دردسر می شود.

متهم ردیف چهارم گفت:محمد مدتی ما را در خیابان ها چرخاند و من که خسته شده بودم برای کوتاه کردن موهایم به آرایشگاه رفتم،بعد از تمام شدن کارم مهدی سراغ من آمد و با هم برگشتیم، در مسیر، مهدی تلفنی با محمد راجع به ماشین دزدی و بچه صحبت می کردند، اما من هیچ وقت بچه و ماشین را ندیدم.

حدود ساعت 10:30غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران و محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک وارد صحن دادگاه شدند.

در طول روند رسیدگی به پرونده، مادر بزرگ بنیتا چندین بار در حالی که گریه می کرد به روند رسیدگی به پرونده اعتراض کردو مدعی بود که دادگاه نباید برای متهم ردیف دوم قرار منع تعقیب صادر می کردو خواستار حکم قصاص برای متهم ردیف اول و دوم پرونده شد.

قاضی با درخواست رعایت حفظ نظم جلسه به مادر بزرگ بنیتا گفت:اولیای دم پرونده با رضایت خود، قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم را امضا کردند .

اما مادر بزرگ بنیتا مدعی بود که پسرش نمی دانسته چه چیزی را امضا کرده است.

قاضی به مادر بزرگ بنیتا چندین بار تذکر داد که اگر نظم جلسه را رعایت نکند از دادگاه اخراج می شود .

در طول روند دادگاه، پدر بنیتا لباس هایی که روز حادثه به تن داشت و در اثر کشیده شدن روی زمین پاره شده بود را به حضار نشان داد.

وکلای متهمان پرونده، علت وقوع جرم از سوی موکلان خود را اعتیاد شدید به شیشه اعلام کردند.

هر چهار متهم دستگیر شده در این پرونده اعتیاد به شیشه داشتند.

در پایان قاضی از متهان پرونده خواست که در جایگاه قرار بگیرند و آخرین دفاعیات را ارائه دهند.

محمد گفت:من احتیاجی به ماشین نداشتم، در حال حاضر سه ماشین به نام من هست که به آنها نگاه هم نمی کنم.

مهدی در دفاع از خودش گفت:من بلد نبودم چطوری به والدین بنیتا کمک کنم، فقط تنها کاری که می توانستم انجام دهم لو دادن جای محمد بود که اگر من اینکار را نمی کردم شاید آنها هنوز هم جنازه بنیتا را پیدا نمی کردند.

او گفت:من فقط معتاد هستم و دزدی نمی کنم ، من کارمند شهرداری هستم و شبها آشغال 3هزار نفر را در پاکدشت جمع می کنم.

ساعت12:15 قاضی ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد و گفت:حکم روز یکشنبه از سوی دادگاه صادر و اعلام می شود.

بعد از اتمام دادگاه پدر و مادر بنیتا در جمع خبرنگاران گفتند که به صحبت های نماینده دادستان اعتراض دارند.

حسن قلعه نوعی پدر بنیتا با عصبانیت گفت:من نمی دانستم چیزی را که امضا می کنم قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده است.ما فقط خواستار قصاص قاتلان بنیتا هستیم.

وی گفت:ما از ابتدا خواستار اعدام هر دو متهم قتل فرزندمان بودیم، اما نماینده دادستان گفت که نمی شود و یکسری برگه به ما داد و گفت که اگر می خواهید به پرونده سریع رسیدگی شود آنها را امضا کنید،اما من یک فرد عامی هستم و به قانون آشنایی ندارم که چه برگه ای را امضاء کرده ام.
منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین