کد خبر: ۴۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

مسکن مهر پروژه نادرستی بود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طرح مسکن مهر پروژه نادرستی بود وصندوق پس‌انداز یکم روش مناسبی برای تامین مالی بخش مسکن کشور است، چون هم به سود متقاضی است هم بانک.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس آخوندی با بیان این که سیاستگذاران کشور تصور می‌کنند تولید انبوه مسکن و اجرای طرح‌های آماده‌سازی می‌تواند راه حل رفع مشکل مسکن باشد، اظهار کرد: در واقع هیچ یک از موارد نام برده مشکل بافت فرسوده و حاشیه نشینی را حل نمی‌کند به همین دلیل باید ضمن گردهمایی و گفت‌وگو به درک درستی از صورت مسئله اصلی این حوزه در سطح کشور دست یابیم.

وی با بیان این‌که مسکن مهر به دلیل بی توجهی به شهروند و رویکردی کالبد محور پروژه ای نادرست بود،‌تصریح کرد: مسئله ما آن است که به جای رسیدگی به همین مسائل ساده آن ها را رها کرده و به ارائه سخنانی بزرگ می پردازیم که نتیجه اش پس از 70 سال چیزی جز وجود یک سوم جمعیت شهری در وضعیت بد مسکنی نبوده است.

وی عدم توجه به شهروند محوری در پروژه های اجرایی گذشته را مشکل اصلی آن ها دانست و افزود: باید برای رفع حقیقی این مشکل صورت مسئله را تغییر داده و بدون شک برای رسیدن به این مرحله نیاز به گفت‌وگو در سطح ملی داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تامین مالی مسکن در کشور گفت:‌ روشی که در این حوزه از نظر من توصیه می شود، استفاده از صندوق پس انداز یکم است چراکه این روش قیمت تمام شده پول را کاهش داده و دولت در آن یارانه ای پرداخت نمی‌کند به همین دلیل قابل تداوم است.

آخوندی با بیان این‌که متقاضی در این روش می‌تواند طی شش ماه 6 برابر میزان پول پس انداز شده خود را تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند،‌ افزود: این روش به سود بانک و متقاضی است. 

خوشبختانه در سطح کشور شاهد استقبال خوبی از این روش بوده ایم به گونه ای که طبق آمار تا کنون 260 هزار نفر در آن ثبت نام کرده و خواستار دریافت تسهیلات هستند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بانک محور این روش بوده و باعث ایجاد تقاضای مطمئنی در بازار و قدرت خرید در متقاضی می شود روش بسیار خوبی محسوب می شود که در تلاشیم تا زمان شش ماهه را کاهش داده و زمان ارائه تسهیلات را کوتاه کنیم.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین