کد خبر: ۴۷۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

"دهکده"، "ماهی سیاه کوچولو" و "شاترآیلند"/ ۱۱ فیلم خارجی روی آنتن آخرِ هفته تلویزیون

تلویزیون آخر هفته با فیلم‌های سینمایی مختلف ایرانی و خارجی میزبان مخاطبانش خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن "شاتر آیلند "، "دکل "، "حوض نقاشی "، "نقش دل "، "همه خوب هستند "، "قصه داوود و قمری "، "پیکو "، "سرقت از یک سارق "، "تحفه هند "، "هلیوس "، "دهکده "، "حس ششم "، "شهر پرندگان "، "ریو 2"، "دوربین "، "پاییز در ایوان خانه نشسته است "، "خان ننه "، "پرندگان عصبانی "، "با تو آموختم 1 و 2"، "حقیقت "، "ماهی سیاه کوچولو "، "هنوز نرسیدیم "، "پایان ناخوشایند "، "ما آب رفتیم "، "مادرم و دیوان خانواده "، "بچه‌­ها را کوچک کردم "، "پدر عروس "، "تفریح با دیک و جین " و "راننده بدلکار " پنجشنبه و جمعه 23 و 24 شهریورماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی "شاتر آیلند " به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 23 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو و مارک روفالو خواهید دید: در سال 1952 اندرو که یک افسر ارشد در پلیس فدرال است پس از مدت‌ها دوری از خانه نزد همسر و سه فرزند کوچکش بازمی‌گردد ولی در کمال ناباوری متوجه می‌شود که همسرش دلورس، به خاطر سابقه روان‌پریشی، سه فرزندشان را کشته است! اندرو، از شدت ناراحتی دلورس را می‌کشد و سپس خود نیز از شدت تألمات روحی دچار پریشانی حواس و توهمات شدید می‌شود. او به مدت دو سال در آسایشگاهی بنام اَشکیف، بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد. آسایشگاهی که ویژه جنایتکاران روانی است. اندرو در توهماتش خود را همان مارشال پلیس می‌پندارد که برای پرده برداشتن از راز آسایشگاه اَشکیف به آنجا آمده است...

فیلم سینمایی "دکل " به کارگردانی پیتر برگ، جمعه 24 شهریورماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مایک ویلیامز که بر روی دکل نفتی دیپواترهورایزون در خلیج مکزیک کار می‌کند عازم مأموریت می‌شود. این دکل بزرگ‌ترین دکل اکتشاف نفت شناور آمریکاست که در سواحل مکزیک مشغول به کار است. شرکت نفت و چند شرکت سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرند دکل را که از قطعات سرهم ساخته‌شده جمع‌آوری کرده و به‌جای دیگری منتقل نمایند. مایک مهندس ارشد برق در این دکل است و به مافوق خود آقای جیمی خبر می‌دهد که دکل به لحاظ فنی مشکلات زیادی دارد و آن‌ها باید قبل از جمع‌کردن دکل نقایص فنی را رفع نمایند که مستلزم صرف پول و وقت است؛ اما دونالد به آن‌ها می‌گوید که از برنامه چند هفته عقب هستند و باید دکل را بلافاصله جمع و به مکان جدید منتقل کنند. مایک و جیمی چاره‌ای جز اطاعت از فرمان ندارند. آن‌ها در ابتدا مته اصلی دکل را از عمق دریا بیرون می‌کشند اما به دلیل نقص فنی، گازی که در زیر حفره جمع شده باعث فوران و آتش‌سوزی گسترده دکل می‌شود. عده زیادی از خدمه کشته‌شده و تلاش برای حفظ دکل هم به­جایی نمی‌رسد...در این فیلم، مارک والبرگ، کیت هادسن، کرت راسل و جان مالکویچ هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی "حوض نقاشی" به کارگردانی مازیار میری، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم ازاین‌قرار است که: مریم و رضا که عقب­مانده جسمی و حرکتی هستند در بهزیستی باهم آشنا شده و ازدواج می­کنند. آن‌ها خیلی زود صاحب پسری می­شوند که در سنین دبستان از حرکات عجیب‌وغریب مادر و پدرش عذاب می­کشد...در این فیلم سینمایی، شهاب حسینی و نگار جواهریان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی "نقش دل " به کارگردانی جهان دخت خادم­المله، جمعه 24 شهریورماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

نقش دل روایتگر قصه­ای فانتزی از سفر یک زوج جوان به زمان­های گذشته و ارتباط با برخی فرهنگ­ها و رسوم ایرانی در آن دوره است. شهرزاد و فرید زوج جوانی هستند که هر دو در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای ایران‌زمین یعنی نقوش قالی و کاشی­کاری فعالیت دارند. آن‌ها در اثر یک اتفاق و ورد به یک عمارت قدیمی هر دو به چندین سال گذشته رفته و در قالب یک زوج در آستانه ازدواج به نام­های رعنا و محمدعلی قرار می­گیرند...بیتا سحرخیز و کاوه خداشناس بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی "همه خوب هستند" به کارگردانی کرگ جونز، جمعه 24 شهریورماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی روبرت دنیرو و کیت بکینسیل در مورد مرد میان‌سالی است بنام فرانک. او که بعد از مرگ همسرش با چهار فرزند خود که هرکدام در شهری زندگی می­کنند فقط از طریق نامه و تلفن در ارتباط است. پس تصمیم می­گیرد میهمانی ترتیب داده و همه را دور خود جمع کند؛ اما هرکدام از آن‌ها به بهانه­ای از آمدن سرباز می­زنند. فرانک ناامید و دل­شکسته آماده سفر می­شود...

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی "قصه داوود و قمری " به کارگردانی آیدا پناهنده، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با نقش‌آفرینی هومن سیدی و حدیث میر امینی خواهید دید: جوانی هنرمند بنام داوود به­عنوان صدابردار سینما و تلویزیون مشغول به کار است و در زندگی به لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی، پیش رو دارد. او یک روز صبح به استودیو مراجعه می‌کند، آقای نعمتی که استاد تدوین و مونتاژ برنامه‌هاست از او می‌خواهد که صدایی از یک نوع پرنده بنام قمری (یاکریم) جهت افکت صدا برای استفاده در فیلم سینمایی برای او بیاورد. داوود طفره می‌رود و می‌خواهد از صداهای آرشیوی استفاده کند، آقای نعمتی که فردی مجرب و استاد است اصرار دارد که این صدا باید توسط داوود به­طور طبیعی ضبط و استفاده شود و در غیر این صورت دستمزد داوود را نخواهد داد...

فیلم سینمایی "پیکو " به کارگردانی شوجیت شیرکار، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 15 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: پیکو نام دختری است که هنوز ازدواج نکرده و به‌تنهایی با پدر پیرش زندگی می‌کند. پدر همواره از بیماری معده و دل‌درد رنج می‌برد و وابستگی شدیدی هم به دخترش دارد. به همین دلیل هر خواستگاری که می‌آید از دخترش و اخلاق او بد می‌گوید تا خواستگارها را فراری دهد. پدر همیشه می‌گوید که ازدواج باید از سر عقل باشد و هدف داشته باشد. دختر از شرایطی که در آن گیرکرده راضی نیست اما پدرش را دوست دارد و نمی‌خواهد او را تنها بگذارد...آمیتا باچان، دپیکا پادوکونه و عرفان خان در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "سرقت از یک سارق" به کارگردانی دانیل کالپارسورو، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک سارق سابقه‌دار توسط یک مأمور امنیتی وابسته به حزب رئیس‌جمهور اسپانیا استخدام می‌شود تا به یک بانک و صندوق‌های امانت آن دستبرد بزند. یکی از افرادی که قبلاً با این حزب کار می‌کرده بنام سوریانو یک هارددیسک حاوی اطلاعات محرمانه از فساد اعضای حزب و رئیس‌جمهور اسپانیا را در یک صندوق امانت در این بانک پنهان کرده تا به وقتش همه را افشا کند؛ اما سارقین از محتوای این هارد اطلاعی ندارند و قرار است از تونل فاضلاب از بانک خارج شوند و هارد را تحویل داده و پول خود را بگیرند.لوییس توسار و رودریگو دلاسرنا بازیگران فیلم هستند.

فیلم سینمایی "تحفه هند" به کارگردانی محمدرضا زهتابی، جمعه 24 شهریورماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: حسن به خاطر بیکاری به هر کاری حتی دزدی دست می‌زند تا اینکه دایی او برایش چند محل مختلف کار پیدا می‌کند اما حسن سر هیچ کاری دوام نمی‌آورد تا اینکه بالاخره حسن به‌عنوان شاگرد حجره حاجی به کار مشغول می‌شود و در همین هنگام به فرنگیس دختر آقای زمانی که از همسایگان حاجی است علاقه‌مند می‌شود. حاجی به علت زرنگی حسن به او پیشنهاد واردکردن 10 تن چای از هند را می‌دهد که چای‌ها به نام حسن وارد شود اما سود آن نصف شود...در این فیلم حمیده خیرآبادی، شهلا ریاحی و اکبر عبدی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "هلیوس" به کارگردانی لوک من لانگ، جمعه 24 شهریورماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی چن چانگ و سی وون چیو خواهید دید: هلیوس تروریست قدرتمندی است که قصد دارد یکی از سلاح‌های میکروبی کره را دزدیده و آن را در هنگ­کنگ منفجر کند. سازمان امنیت ملی کره با همکاری پلیس کره، تصمیم می‎گیرند یکی از دانشمندان مطرح هنگ­کنگ را بنام پروفسور سیو به کره دعوت نمایند تا با کمک او بتوانند، قبل از ربودن، سلاح را در جای امنی حفظ کنند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی "دهکده" به کارگردانی ام نایت شیامالان، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در یک دهکده دورافتاده افرادی زندگی می‌کنند که از شهر به اینجا کوچ کرده‌اند و تلاش می‌کنند به‌دوراز مناسبات شهری و مدرن زندگی کنند آن‌ها از پول استفاده نمی‌کنند و به جوانان خود هم اجازه نمی‌دهند که از جنگل عبور کنند و به شهر بروند زیرا موجودات عجیب و وحشتناکی در جنگل زندگی می‌کنند. بالاخره دختر نابینایی قصد می‌کند برای خرید دارو برای نامزد خود از جنگل عبور کند و در انتها مشخص می‌شود این موجودات ساختگی بوده تا به‌گونه‌ای جوانان را در دهکده نگهدارند.در این فیلم سینمایی رایس دالاس هاوارد، ژواکین فونیکس و آدرین برودی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "حس ششم" به کارگردانی ام نایت شیامالان، جمعه 24 شهریورماه ساعت 21:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بروس ویلیس، الیویا ویلیامز و تونی کولت، آمده است: فیلادلفیا مالکوم کرو، دکتر روانشناس، در شبی که آخرین تقدیرنامه‌اش را دریافت کرده، در خانه‌اش مورد تهدید یکی از بیمارانش قرار می‌گیرد که از شیوه مداوایش شکایت دارد. بیمار کرو را هدف گلوله قرار می‌دهد. چند ماه بعد کرو مداوای پسر بچه‌ای به نام کول سیر را به عهده می‌گیرد که با مادرش زندگی می‌کند. کول به‌هیچ‌عنوان راضی به همکاری با روانشناس یعنی کرو نیست. او در همین حین متوجه می‎شود از وقتی‌که روی بیماری کول کار می‎کند، رفتار همسرش و اتفاقات زندگی­اش به طرز عجیبی تغییر کرده است؛ اما کرو دست از تلاش برنمی‌دارد و با تلاش بسیار به مشکل کول پی برد؛ او متوجه می‌شود که ارواح با این پسربچه در تماس هستند...

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی "شهر پرندگان" به کارگردانی وینی تورنلی، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: پرنده جوانی بنام کای به شهر پرندگان سفر می‌کند و می‌خواهد دیگران را تحت تأثیر قرار داده و متحول سازد.

انیمیشن سینمایی "ریو 2" به کارگردانی کارلوس سالدانا، جمعه 24 شهریورماه ساعت 10:45 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: بلو و ژول و سه فرزندش دلشان می‌خواهد که از محیط شهر دور شده و به آمازون بروند. در بدو ورود ژول متوجه می‌شود که پدرش ادوارد نمرده است. زندگی در جنگل برای بلو سخت است ولی سعی می‌کند خودش را با محیط وفق دهد اما نمی‌تواند. بلو تصمیم می‌گیرد آمازون را ترک کند که متوجه حضور آدم‌ها در جنگل و قطع درختان می‌شود...

فیلم تلویزیونی "دوربین" به کارگردانی محسن توکلی، جمعه 24 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی پوریا پورسرخ و بهنوش بختیاری خواهیم دید: حامد یک آتلیه قدیمی که از پدرش به یادگار مانده دارد که نامزدش رعنا اصرار دارد که آن را بفروشد و به دلیل مخالفت حامد نامزدی­اش را با او به هم می‌زند. مجید دوست حامد یک دوربین قدیمی پیدا می‌کند و به حامد هدیه می‌دهد که بعداً متوجه می‌شوند که دوربین از آینده عکس می‌گیرد آن‌ها با گرفتن عکس از تابلوی اعلام قیمت دلار متوجه گران شدن دلار در چند روز آتی می‌شوند و با فروش خانه و ماشین مجید و آتلیه حامد پول خوبی به جیب می‌زنند...

شبکه شما

فیلم تلویزیونی "پاییز در ایوان خانه نشسته است" به کارگردانی اکبر شهبازی، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم داستان مردی شکارچی است که به شکار علاقه زیادی دارد و روزانه پرندگان زندگی را در دام گرفتار و در قفس حبس می‎کند. مرد دختری معلول دارد که اهالی روستا علت معلولیت این دختر را در اعمال پدر می‎دانند، سرانجام مرد تحت تأثیر گفته آن‌ها پرندگان را آزاد می‎کند.در این فیلم تلویزیونی، مهدی حکیمی، رقیه اصلانی، صفر روحی و داوود سعیدی هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی "خان ننه " به کارگردانی حامد خیری مطلق، جمعه 24 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد.

این اثر برگرفته‌شده از شعر (خان ننه) شاعر معاصر آذربایجان، استاد محمدحسین شهریار به زبان فارسی است که با الگوپذیری از اشعار این شاعر در قالب بازسازی فضای گذشته به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم سعی شده رابطه عاطفی نوه با مادربزرگ و تأثیرات تربیتی آن در زندگی و همچنین مقایسه آن بازمان حال پرداخته و به آداب‌ورسوم اخلاقی گذشته و سنن و فرهنگ آیندگان وفادار بماند. از بازیگران این تله‌فیلم می‌توان به شمسی فضل‌اللهی، خسرو پایاب، بیژن لطفی و عباس سرودی اشاره کرد.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی "پرندگان عصبانی" به کارگردانی فرگل ریلی و کلی کایتیس، پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: در جزیره­ی پرندگان همه شاد و خوشحال هستند و در کنار هم با آرامش زندگی می‌کنند؛ اما قرمز، از وضعیت خودش راضی نیست و همیشه خشمگین است. او که از کودکی تنها بوده و همیشه توسط دیگر پرنده‌ها مسخره می‌شد، هرروز بیشتر از قبل عصبانی می‌شود. تا اینکه پرنده‌ها تصمیم می‌گیرند او را به گروهی بفرستند که دست از رفتار خشنش بردارد...

شبکه امید

فیلم سینمایی "با تو آموختم 1 و 2" به کارگردانی جیان لوکاماریا تاوارلی، پنجشنبه و جمعه 23 و 24 شهریورماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ماریا دختری است که پس از اتمام تحصیلات دبیرستان تصمیم دارد وارد دانشکده پزشکی و جراحی شود. او اولین زنی است که در ایتالیا وارد این دانشکده می‌شود. نمره آزمون ورودی او خوب است لذا رئیس دانشکده نمی‌تواند از پذیرش او سرباز زند. ورود به دانشکده همان‌طور که پدر ماریا پیش‌بینی می‌کرد مشکلاتی به همراه دارد؛ چراکه کسی به او به‌عنوان یک دانشجو توجهی نمی‌کند اما همچنان مصمم و استوار است... جیان مارکو توتری، ماسیو یاجیو و پائولا گارتکسی بازیگران فیلم هستند.

شبکه افق

فیلم سینمایی "حقیقت " به کارگردانی جیمز وندربیلت، جمعه 24 شهریورماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی رابرت ردفورد و تافر گریس خواهید دید: دَن رَدِر، گوینده باسابقه شبکه سی بی اس و ماری میپس، تهیه­کننده او در برنامه به­شدت موردانتقاد ۶۰ دقیقه را روایت می‌کند. داستانی که به جستجو درباره وضعیت خدمت سربازی جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده در زمان جنگ ویتنام می‌پردازد.

فیلم سینمایی "ماهی سیاه کوچولو " به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا، جمعه 24 شهریورماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم در بستر تاریخی دهه شصت و مبارزات چریکی نیروهای چپ در شمال کشور و در قیام آمل روایت می‌شود و درباره­ی یک زن بنام شهرزاد است که معروف به ماهی سیاه کوچولو است و برای انتقام مرگ شوهرش وارد مبارزه شده و حالا با دو شخصیت دیگر آشنا می‌شود و مباحث ایدئولوژیک درباره­ی مبارزه و نقد تفکر چپ میان آن‌ها درمی‌گیرد. در فیلم سینمایی "ماهی سیاه کوچولو "، مریلا زارعی و مصطفی زمانی ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی "بچه‌ها را کوچک کردم "، "پدر عروس "، "تفریح با دیک و جین " و "راننده بدلکار " پنجشنبه 23 شهریورماه ساعت 11، 16:30، 21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی "هنوز نرسیدیم "، "پایان ناخوشایند "، "ما آب رفتیم " و "مادرم و دیوان خانواده " جمعه 24 شهریورماه ساعت 11، 15، 19 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
منبع: هنرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین