کد خبر: ۴۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
بانک در همایش جوانان توسعه و تعالی ایران:

همه نهادهای مدیریتی کشور باید بستر استفاده از جوانان را فراهم کنند

رئیس سازمان آزاد مناطق تجاری تاکید کرد: همه نهادهای مدیریتی کشور باید بستر استفاده از جوانان را فراهم کنند باید گردش نخبگان و جوانان در همه بخش‌های کشور باشد باید برای این کار فرهنگ‌سازی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی بانک در همایش جوانان توسعه و تعالی ایران گفت: دوره دفاع مقدس دورهٔ روشنگر بود افکار مردم بسیج شد دوره باشکوهی بود بخش زیادی از مردم تحت تاثیر این حرکت بزرگ جریان‌ساز بودند بعد از این جوانان در صحنه آمدند و دوره سازندگی اصلاحات بوجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما از لحاظ روشنگری دچار تحول شد دوره بعد جریان‌سازی دورهٔ مطالبه‌گری است. این بار جوانان متوجه شدند برای تضمین ثمره بهتر باید مطالبه‌گری هم داشته باشند.

رئیس سازمان آزاد مناطق تجاری تاکید کرد: این حرکت مهمی بود که شکل گرفت براساس برنامه‌ریزی، خود جوانان بدون تکیه به کسی، تحولات جامعه را هدایت کردند و بعد جریان‌سازی و مطالبه‌گری کردند. این جریانات هنوز هم ادامه دارد و هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم.

وی تشریح کرد: به هرحال می‌بینیم مردم از نقطه‌ای شروع کردند و توفیقات جدیدی بدست آوردند اینکه جوانان در همه جنبه‌های کشور حضور دارند، دلیل همین حرکات است. من بیشتر به تحولات اجتماعی و سیاسی توجه دارم. تغییرات فکری در جوانان به سمت نوجوانان و حتی کودکان هم رسیده است جریانی که همه این طبقات فکری را  هدایت می‌کند، دانشجویان هستند.

وی با اشاره به اینکه مرحله بعد مرحله نقش‌آفرینی است، گفت: جوانان الان در مرحله نقش‌آفرینی هستند. من این را رشد جریان جوانان دانشجویان می‌دانم، این نشان می‌دهد جوانان مایوس نشدند و حتی نظر خود را تحمیل می‌کنند اگر حاکمیت دقیق برنامه‌ریزی کند باید مطالبات جوانان را پیش‌بینی کند.

بانک افزود: در این سال‌ها جوانان بخوبی نقش خود را ایفا کردند اگر متوجه نشویم. این مطالبه قوی اجتماعی می‌تواند نطر خود را تحمیل کند. علاوه به جریان‌سازی و مطالبه‌گری نهادینه کردن نقش جوانان در برنامه‌های کشور هم مهم است. آنچه می‌تواند تضمین‌کننده آینده کشور باشد این است که حضور جوانان را جدی بگیریم  این نهادینه کردن حضور فقط در بخش مدیریت و مدیریت اجرایی کشور  نیست در جریان قانون‌گذاری و قضایی رهبری کشور هم هست.

وی یادآور شد: همه نهادهای مدیریتی کشور باید بستر استفاده از جوانان را فراهم کنند باید گردش نخبگان و جوانان در همه بخش‌های کشور باشد باید برای این کار فرهنگ‌سازی شود. ما در میان احزاب یکی دو حزب داریم که به جوانان نگاه دارند احزاب هم دچار این مشکل هستند، نمی‌توانند جوان‌سازی کنند و پوست بیندازند.

بانک خاطرنشان کرد: یک نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که برای حل مشکلات کشور و به دلیل یک تضاد فرهنگی موجود از دولت کمک می‌خواهیم این به دلیل سابقه فکری ماست و دولت را مسئول همه امور می‌دانیم البته خود حاکمیت و دولت به این دامن زده است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، وی افزود: در اتاق بازرگانی هم دیدم فعالان اقتصادی از دولت طلب کمک می‌کردند. قدرت دولت ضامن پیشرفت کشور نیست. دولت باید زمینه‌سازی کند. باید به دولت فشار آورد، امور مردم را به مردم واگذار کرد به واقع باید به این نتیجه برسیم هیچ دولتی قدرت فائقه نیست. لذا باید این مسیر را جوانان ادامه دهند باید کاری کنید دولت به این نتیجه برسد امور خود را به مردم و جوانان واگذار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین