کد خبر: ۴۷۵۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
طرح های تجزیه طلبانه در منطقه می تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده امنیتی نماید

تماس تلفنی مقامات ارشد نظامی ایران و ترکیه درباره همه پرسی کردستان عراق

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران با رئیس ستاد ارتش ترکیه درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
طرفین ارتقای مناسبات و همکاری های متقابل را حائز اهمیت دانسته و با اشاره به موضوع همه پرسی احتمالی استقلال در کردستان عراق، آثار و پیامدهای اجرای آن بر امنیت، صلح و ثبات منطقه، از جمله کشورهای ایران و ترکیه را منفی و خطرناک توصیف کردند.

به گزارش آفتاب نیوز، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه با برشماری تبعات سوء اجرای همه پرسی در کردستان عراق بر مصالح مردم منطقه، هماهنگی بین کشورهای همسایه عراق در مخالفت با برگزاری  همه پرسی و ممانعت از اجرای طرح های تجزیه طلبانه در منطقه که می تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده ی سیاسی ، اجتماعی و امنیتی نماید، ضروری دانستند.

سرلشکر باقری و ژنرال خلوصی آکار در این مذاکره تلفنی همچنین رفتارهای غیر انسانی و ظالمانه اخیر علیه مسلمانان میانمار را محکوم و تاکید کردند: کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، بایستی برای جلوگیری از ادامه کشتار و آوارگی مردم مسلمان میانمار ، تصمیمات جدی اتخاذ کرده و مانع توسعه این گونه اقدامات علیه مسلمانان این کشور شوند.

طرفین در این تماس تلفنی بر تسریع و توسعه ارسال کمک های انسان دوستانه برای مسلمانان ستمدیده میانمار به عنوان ضروری ترین اقدام نیز تاکید و اظهار امیدواری کردند مشورت نیروهای مسلح دو کشور در این خصوص ادامه یابد.

‎منبع: عصر ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
1
شاعر می فرماید:
فلفل هندی سیاه و خال مهرویان سیاه
هر دو‌جانسوزند، اما این کجا و آن کجا

داگلاس مک آرتور ژنرال و باقری ژنرال
هر دو ژنرالند، اما این کجا و آن کجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
1
در کار کشورهای دیگر دخالت نکنید همه پرسی حق مردم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین