کد خبر: ۴۷۵۴۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

تایید شهادت ۸ زائر ایرانی در حمله تروریستی ناصریه عراق/ ۴ ایرانی مجروح شدند + اسامی مجروحان

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از مجروح شدن ۴ زائر ایرانی و شهادت ۸ زائر ایرانی در عراق براثر یک حمله تروریستی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن نظافتی درباره حمله مسلحانه و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک رستوران در نزدیکی منطقه ناصریه در جنوب عراق که عصر امروز صورت گرفته اظهار کرد: ۴ زائر ایرانی که از طریق سازمان حج و زیارت و از استان هرمزگان اعزام شده بودند در این حادثه زخمی شدند.

به گزارش آفتاب نیوز، وی با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق این مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند، گفت: اتوبوس این زائران نیز آسیب دیده بود که با اعزام یک اتوبوس دیگر بقیه زائران به سفر خود ادامه دادند و به نجف اشرف رفتند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: احتمال می‌رود افرادی از کاروان‌هایی که به صورت آزاد مسافر می‌برند نیز در این حادثه مجروح شده باشند اما اطلاعات تکمیلی این حمله تروریستی هنوز به دست ما نرسیده و مجدد اسامی مجروحان حادثه و تعداد قطعی مجروحان اعلام خواهد شد.

ساعت ۱۹:۴۵ / اعلام اسامی مجروحان ایرانی

محسن نظافتی، با اعلام اسامی ۴ زائر ایرانی که در حادثه تروریستی عراق مجروح شدند اظهارکرد: حسین اکبرزاده (مدیر کاروان اعزامی از استان هرمزگان)، طیبه زحمتکش، کنیز زحمتکش و یک پسر بچه ۱۰ ساله به نام یاسین روشی عصر امروز در این حادثه مجروح شدند و در بیمارستانی در ناصریه عراق بستری هستند.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی منابع عراقی اعلام شده ۳ زائر ایرانی در این حادثه به شهادت رسیدند آیا این خبر صحت دارد، گفت: همکاران ما در راه ناصریه هستند تا صحت و سقم ماجرا را بررسی کنند در حال حاضر اطلاعی درباره شهادت زائران ایرانی نداریم.

مدیر عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: احتمال دارد این افراد متعلق به کاروان‌هایی باشند که به صورت آزاد به کشور عراق اعزام شده‌اند.

ساعت ۲۱:۰۰/ شهادت ۸ زائر ایرانی تایید شد

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبر ساعت ۲۱ شبکه یک، درباره حادثه تروریستی امروز ناصریه عراق با بیان اینکه همکاران ما در حال حاضر در بیمارستان هستند، گفت: متاسفانه پسر بچه ۱۰ ساله به نام یاسین روشی که با کاروان حج و زیارت از استان هرمزگان عازم عراق شده بود، در بیمارستان شهید شد.

وی ادامه داد: از بین کاروان‌هایی که به صورت آزاد و خارج از حج و زیارت به عراق سفر کرده بودند کاروانی از استان فارس به مدیریت خانم فریده رمضانپور در این حادثه بود که متاسفانه ۷ نفر از این کاروان شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

مدیر عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: کار شناسایی شهدا و مجروحان همچنان ادامه دارد و متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظافتی تصریح کرد: ۴۲۰ کاروان از سازمان حج و زیارت و تعدادی کاروان به صورت آزاد و خارج از سازمان حج و زیارت در حال حاضر در عراق هستند که تعداد مجروحان این حادثه تروریستی از کاروان‌های حج و زیارت سه مجروح و یک شهید بوده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
2
هرروز یک عده مردم به دلیلی کشته می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
5
درکشوری که درحال جنگ است وناامنی درآن موج می زند مقصود ازاین همه سفر غیر ضروری درآن چیست .تفکرواحتیاط دونعمتی است که خداوند به انسان داده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین