کد خبر: ۴۷۵۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

سنگین‌ترین جنگ فرهنگی در تاریخ امروز علیه ایران در حال وقوع است

رییس سازمان صداوسیما گفت: ما باید با هوشیاری در مقابل جنگ نرم بایستیم و اکنون سنگین‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ علیه ایران در حال وقوع است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالعلی علی‌ عسگری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در میدان نقش جهان اصفهان با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این اجلاس برای مردم اصفهان و تمام مردم ایران دارای برکت باشد، اظهار کرد: آرام آرام وارد محرم می‌شویم و این اجلاس یک ضرب‌آهنگی برای ورود به محرم است تا از این طریق بتوانیم مروج فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: جوانان انقلابی و مداح ما از رویش‌های هیهات مذهبی هستند. کار مداحی کار بسیار ارزشمند و بزرگی است که اثر بسیار زیادی بر مردم دارد. اگر این کار درست انجام شود می‌توانیم مردم را به سمت فرهنگ حسینی سوق بدهیم.

علی عسگری خاطرنشان کرد: از طریق مداحان می‌توانیم معنویت، حکمت، امید و ایمان را در سطح جامعه ترویج دهیم. عواطف مردم از طریق شعر و روح آن می‌تواند در راستای هدایت جامعه تاثیرگذار باشد. مداحان اهل بیت و پیرغلامان حسینی مخاطبان فراوانی را گرد خود جمع کرده‌اند که قلب آنها پیرامون اهل بیت (ع) ساماندهی می‌شود. از ابتدا تا قرن حاضر مداحان خدمات بزرگی به اسلام و شیعه داشته‌اند از جمله آن پیش از انقلاب بود که مداحان در کنار فقها و علما بزرگ‌ترین خدمات را به جامعه ارائه دادند و پس از انقلاب نیز بزرگ‌ترین یار و خادم امام و رهبری بودند. در زمان حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب به نقش مداحان توجه ویژه‌ای دارند.

وی خطاب به مداحان گفت:امروزه شیطان بیش از هر زمان دیگری فعال است و بر علیه اسلام، فرهنگ و هویت جوانان ما فعال شده است. امروز ما در معرض یک تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای گسترده قرار داریم. شما مداحان در این دوره جنگ نرم می‌توانید در دفاع از انقلاب بسیار کارآمد باشید. شما مداحان در دوره جنگ نرم می‌توانید در قبال دشمن بایستید چرا که آنها با یک آرایش جدیدی به میدان آمده‌اند. به تعبیر مقام معظم رهبری صداوسیما قرارگاه جنگ نرم است و ما و شما باید برای حفظ فرهنگ و ایمان جوانان به میدان بیاییم و این کار جهادی و ارزشمند است. بار این مسئولیت بر روی دوش تمام عالمان است اما مداحان و روحانیون می‌توانند در این عرصه نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: هرگاه هنر با حماسه همراه شد به سازندگی منجر می‌شود اما هرگاه هنر بدون حماسه شود به سمت ابتذال و دنیاطلبی می‌رویم. شما اهل حماسه باید این روحیه را در جامعه گسترش بدهید. در زمان صفویه در اصفهان عده‌ای در مقابل استعمارگران ایستادند که همین امر موجب رشد کشور شد. با این حال یکی از فرزندان صفویه اهل هنر بود اما حماسه در هنر او نبود که همین امر سبب شد که به سمت دنیاطلبی برود.

علی عسگری یادآور شد: میدان نقش جهان نشان داده است که هرگاه هنر از حماسه فاصله بگیرد ذلت و خفت در پی دارد. امروز همه مدیران و مسئولان تحت نظر رهبر انقلاب از کشور دفاع می‌کنند. پس از اینکه آن اتفاق در دولت صفوی رخ داد فجایع بسیاری بر سر مردم آمد که یکی از لحظه‌های تاریخی آن را در فیلم یتیم‌خانه می‌بینیم. آمریکا و شوروی همواره درصدد این بودند که بتوانند از ایران سوء استفاده کنند اما با وجود رهبری مقتدر، سپاه و بسیج، مردم در برابر این امر ایستادند. آنها هنوز هم دست‌بردار نیستند و هم‌اکنون از طریق جنگ فرهنگی کار خود را دنبال می‌کنند.

وی گفت: اگر روزی در تاریخ محقق شود که سنگین‌ترین جنگ فرهنگی در کدام کشور بوده است بدون شک به این نتیجه می‌رسیم که بر اساس تحقیقات صورت گرفته این جنگ فرهنگی در ایران و در زمان کنونی در حال وقوع است که ما در قله این جنگ قرار داریم. حفظ روحیه انقلابی به معنای یک دست قرآن و یک دست شمشیر آخته است. جز نام امام حسین (ع) در تاریکی و ظلمت هیچ راه دیگری برای نجات نیست.

رییس سازمان صداوسیما افزود: از پیرغلامان حسینی می‌خواهم که امسال حلقه‌های معرفت را در کنار حلقه‌های شور و اشتیاق ایجاد کنند و مقابله سنگینی را در برابر حمله ضدفرهنگی دشمن داشته باشند. شهدای مدافع حرم نشان می‌دهند که جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی اصغر رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
ولله این جنگ اختلاس ها اجازه بده به جنگ فرهنگی هم می رسیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین