کد خبر: ۴۷۵۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

آغاز کمپین رفراندوم استقلال کاتالونیا از اسپانیا

کمپین رفراندوم استقلال کاتالونیا علی رغم مخالفت دولت مادرید به طور رسمی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، هزاران نفر از حامیان استقلال کاتالونیا در یکی از شهرهای بندری این منطقه در اولین کمپین "آری" رفراندوم استقلال کاتالونیا شرکت کردند.

کارلوس پوجدمون، رهبر منطقه کاتالونیا و مدافع استقلال این منطقه با اشاره به مخالفت مادرید با برگزاری رفراندوم در یکم اکتبر اعلام کرد: برخی فکر می‌کنند ما در یک اکتبر رای نخواهیم داد؟ این افراد فکر می‌کنند ما چگونه انسان‌هایی هستیم. ما رای خواهیم داد.

جمعیت حاضر که نزدیک به 7500 نفر بودند در پاسخ به این اظهارات شعار "رای گیری"،"ما نمی‌ترسیم"، "صندوق‌های رای کجاست" سر دادند. با این حال مادرید اصرار دارد که رفراندوم پیش‌رو غیر قانونی است.

پوجدمون با رد اقدامات دولت مرکزی مادرید گفت: برای آینده دولت کاتالان هیچ رای‌گیری به تعلیق در نخواهد آمد. هیچ شهرداری تهدید نخواهد شد.

همچنین در حین برگزاری اولین گردهمایی کمپین آری رفراندوم استقلال کاتالونیا بنرهای بزرگی با عناوین "سلام اروپا"، "سلام جمهوری" و "سلام کشور جدید" نصب شده بودند.

چندی قبل دیوان عالی اسپانیا علیه همه‌پرسی استقلال کاتالونیا رأی داد، دادستانی، ماموران پلیس این منطقه را موظف کرده صندوق‌های رأی، برگه آرا و تمامی مواد تبلیغاتی مربوط به این همه‌پرسی را ضبط کنند.

کاتالونیا که مرکز آن بارسلون است با مساحتی تقریبا برابر با کشور بلژیک و جمعیتی ۸ میلیونی از نظر مالی و بانکی و امور بندری پررونق‌ترین منطقه اسپانیا به شمار می‌رود.

پارلمان کاتالونیا هم چنین در تصمیمی جنجالی قوانینی را به تصویب رساند که عملا نزاع پرسابقه میان این منطقه با دولت مرکزی اسپانیا را به اوج خود رساند و به دولت کاتالونیا اجازه داد برای برگزاری همه‌پرسی استقلال اقدام کند.

اکنون کارلوس پوجدمون، رئیس دولت کاتالونیا که مصرانه برای برگزاری این همه‌پرسی می‌کوشد، با خطر اعلام جرم از سوی دولت مرکزی اسپانیا روبروست. سخنگوی دولت اسپانیا پوجدمون را به سوء استفاده از اختیارات قانونی‌اش متهم کرده و می‌گوید، رهبر دولت کاتالونیا قانونا حق تصمیم‌گیری درباره انتخابات را دارد اما تصمیم‌گیری درباره برگزاری همه‌پرسی فراتر از قدرتی است که قانون به او اعطا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین