کد خبر: ۴۷۵۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

روغن کوهان شتر، دارویی از اسرار دنیای خلقت

مدیر گروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: روغن کوهان در مصارف گوناگون کاربرد داشته و یکی از اسرار دنیای خلقت محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : «مریم نواب‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص روغن کوهان شتر اظهار کرد: مکانیزمی که در ساختار کوهان شتر قرار دارد بسیار پیچیده است و یکی از اسرار دنیای خلقت محسوب می‌شود.

وی افزود: از زمان بسیار گذشته حکیمان و اطبای بسیاری بر روی این ماده ارزشمند تحقیق کرده و در مصارف گوناگون استفاده می‌کردند و امروزه نیز به‌عنوان ماده اولیه در صنایع داروسازی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر گروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این روغن برای درمان قطعی درد موثر و مسکن و معالج دردهای مفصلی، آرتروز، رماتیسم، سیاتیک، گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدگی است.

نواب‌زاده در خصوص طریقه مصرف این روغن تصریح کرد: روغن را صبح و شب در محل درد مالیده و ۵ دقیقه ماساژ داده تا کاملاً جذب بدن شود و اگر در محل درد مو باشد آن‌را بتراشید.

وی یادآور شد: برای بار اول محل درد را با پارچه زبر مالش دهید تا پوست قرمز شود سپس روغن را بمالید و دارو را مقداری مصرف کنید که در یک هفته تمام شده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین