کد خبر: ۴۷۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

تازه ترین تصاویر از پالمیرا «عروس کویر» پس از آزاد سازی

تاز ترین تصاویر از خرابه های پالمیرا که توسط ارتش روسیه گرفته شده اند نشان می دهنده اسیب های زیادی بر این منطقه که یکی از موارد ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است و مدتی تحت تسلط داعش بود وارد شده است. تصاویر هوایی نشان می دهند که قلعه فخرالدین یکی از قدیمی ترین اثار بر روی کوه در این منطقه نابود شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگ و هنر-این شهر توسط مسلمانان عرب به فرماندهی خالد بن ولید به تصرف درآمد. در سده ۱۶ میلادی، قلعه فخرالدین مانی بر روی کوهی ساخته شد که مشرف به همه واحه بود. دسترسی به قله تنها از طریق یک گذرگاه امکان‌پذیر بود.

به گزارش آفتاب نیوز، کاوشگران و باستان شناسان از کشورهای مختلف این منطقه را مورد بررسی قرار داده‌اند. در مه ۲۰۰۵ یک تیم لهستانی که در حال کاوش در معبد لات بود یک مجسمه سنگی بالدار بسیار ظریف مربوط به الهه پیروزی نایک پالمیرا را کشف کردند.

در ۲۱ مه ۲۰۱۵ گروه دولت اسلامی شهر باستانی پالمیرا را تصرف کرد. ابولیث سعودی، فرمانده عملیات «دولت اسلامی» در شهر باستانی پالمیرا در شبکه رادیویی «الوان اف‌ام» در سوریه دربارهٔ آینده این شهر گفت:«ما آن طور که بسیاری فکر می‌کنند با بولدوزر به این شهر حمله نمی‌کنیم، ما این شهر باستانی را ویران نمی‌کنیم، اما مجسمه‌های موجود در آن را که گمراهان پرستش می‌کردند، پودر خواهیم کرد.»

این در حالیست که برخلاف وعده ها داعش بخش عظیمی از این مناطق را نابود کرد. پالمیرا در حدود ۱۳۰ مایلی شمال شرقی دمشق واقع شده است و با لقب «عروس کویر» نزد مردم سوریه شناخته شده است این شهر محل مهم گذرگاه کاروان در دوران امپراتوری روم بود و آن امپراتوری را به هندوستان، چین و ایران پیوند و ارتباط می داد. پیش از اغاز بحران سوریه در ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی، یونسکو پالمیرا را یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در خاورمیانه معرفی کرده بود و این منطقه بیش از ۱۰ هزار نفر بازدید کننده در سال داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین