کد خبر: ۴۷۶۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

این هشدارهای رایج را جدی نگیرید

می‌خواهید راه را برای ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن‌تان ببندید و با عمل کردن به توصیه‌های رنگارنگ متخصصان، سالم بمانید؟ محققان می‌گویند همه توصیه‌هایی که سال‌هاست از متخصصان مختلف می‌شنوید، نمی‌توانند به سالم ماندن‌تان کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ما براساس یافته‌های محققان، به شما می‌گوییم که در مسیر حفظ سلامت‌تان، چه نصیحت‌هایی را نباید جدی بگیرید.


هر روز هشت لیوان آب بنوشید

بدون آنکه لیوان‌های آبی که می‌نوشید را بشمارید، در زمان تشنگی، خودتان را به یک لیوان آب خنک که چند دقیقه‌ای از یخچال بیرون بوده و اثری از یخ هم در آن دیده نمی‌شود، میهمان کنید. گذشته از این، در طول روز مصرف چند میوه، غذاهای آبدار مثل سوپ و شربتی از عرقیات طبیعی با طبع سرد را فراموش نکنید. با این راه‌ها، بدون آنکه لازم باشد چند لیوان آب را پشت هم بنوشید، نیاز بدن‌تان به مایعات را تامین می‌کنید.

 

تخم‌مرغ برای قلب خوب نیست

عاشقان املت! خیال‌تان راحت باشد. درست است که زرده تخم‌مرغ کلسترول بالایی دارد، اما آن‌قدر بر بدن شما تاثیر نمی‌گذارد که نتوانید هر هفته 3یا4 وعده املت میل کنید. یادتان نرود که تخم‌مرغ منبع غنی امگا3 است و نه‌تنها برای قلب شما بد نیست که با مصرف کردنش می‌توانید به حفظ سلامت این عضو از بدن‌تان کمک کنید.

 

دئودورانت، سرطان‌آور است

گرچه برخی از متخصصان می‌گویند دئودورانتی که مصرف می‌کنید، می‌تواند در بافت سینه‌تان انباشته شود و شما را به سرطان دچار کند؛ اما هنوز پژوهشگران، در بررسی‌های علمی‌شان نتوانسته‌اند این ادعا را ثابت کنند. آنها می‌گویند هنوز هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ارتباط استفاده از دئودورانت با مبتلا شدن به سرطان سینه را اثبات کرده باشد.

صبحانه بخورید، لاغر می‌شوید

خوردن صبحانه به برخی از افراد برای کاهش وزن کمک می‌کند؛ این افراد با سیری صبح، از هله‌هوله خوری در ساعات بعدی روز، پرهیز می‌کنند و به همین دلیل کمتر وزن اضافه می‌کنند. با این وجود، محققان می‌گویند که این ادعا برای همه افراد صادق نیست. آنها دریافته‌اند که بسیاری از افرادی که صبحانه نمی‌خورند، با وجود پرخورتر بودن در وعده نهار و شام، حدود 400 کالری کمتر از دیگران دریافت می‌کنند. به گفته آنها، اگر مقدار کمی صبحانه بخورید و در طول روز، به‌ویژه صبح‌ها، پیاده‌روی کنید، زودتر به وزن ایده‌آل‌تان می‌رسید. پس بی‌جهت صبح‌ها پرخوری نکنید.


شکلات بچه‌ها را بیش‌فعال می‌کند

مصرف خوراکی‌های شیرین، لااقل تا یکی دو ساعت، باعث افزایش تمرکز و توانایی حرکتی بالاتر می‌شود؛ اما معنای این حرف، بیش‌‌فعال شدن کودکان شکلات‌دوست نیست. محققان می‌گویند والدینی که به فرزندشان شیرینی و شکلات می‌دهند، به‌خاطر نگرانی از فعالیت بیش از اندازه فرزندشان، به رفتارهای او بیشتر توجه می‌کنند و به همین دلیل زودتر از زمانی که فرزندشان این خوراکی‌ها را نخورده، روی رفتارهای او برچسب می‌زنند.

 
توالت‌فرنگی بیمارتان می‌کند

به‌جای اینکه نگران بیمار شدن به دلیل استفاده از توالت فرنگی باشید، راه‌های دیگر انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن‌تان را از میان ببرید. توالتی که هر هفته دو یا سه بار شسته می‌شود، بیماری‌ها و عفونت‌ها را آسان به شما انتقال نمی‌دهد؛ اما دستگیره دری که به‌ندرت پاک می‌شود و هر روز با دست‌های مختلف، بارها و بارها لمس می‌شود، خیلی راحت می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را به دست‌های شما منتقل کند پس وقت استفاده کردن از دستگیره و شیر توالت، یک دستمال خشک را در دست بگیرید و در صورت حضور در مکان‌های عمومی و استفاده از وسایلی مثل دکمه آب‌سردکن، کیبورد، کلید چراغ و ... دست‌تان را مدام بشویید.
 ریدرز دایجست

 

منبع سلامت نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین