کد خبر: ۴۷۶۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

منتقدان دولت و ادعاهای خلاف واقع

ادعای سرپوش گذاشتن بر مشکلات معیشتی مردم و انتقاد از جامع نگری دولت، بیانگر نگاه یکسویه منتقدان و مخالفان دولت و تاکید آنان بر سیاست های مقطعی و کوتاه مدتی است که در سال های گذشته، اوضاع نابسامانی را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ... برای کشور به بار آورده است.
آفتاب‌‌نیوز : تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن سیاست های دولت، رویه ای است که از سال 92 آغاز شده و با رای موافق مردم به ریاست جمهوری دوباره حجت الاسلام «حسن روحانی» از سوی مخالفان و منتقدان دولت با شدت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، انتقاد از دولت دکتر روحانی با مذاکرات هسته ای کلید خورد و سپس با موضوعاتی همچون برجام، جریان نفوذ، بی توجهی دولت به اقتصاد کشور و ... تداوم یافت و در جریان انتخابات 92 و پس از آن با برجسته سازی آمار و ارقام مربوط به بیکاری، اشتغال، معیشت و تنگناهای اقتصادی و ... بیشتر نمود یافت.

در روزهای اخیر نیز برخی رسانه های مخالف دولت، طرح موضوع ممنوعیت حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها را که در هفته های گذشته و در جریان دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در رسانه ها به آن پرداخته شد، بهانه دولت و رسانه های حامی آن برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اصلی مردم معرفی می کنند؛ به طوری که برخی رسانه های منتقد در این زمینه نوشتند: «نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور نشان‌دهنده این واقعیت است که مردم با مشکلات زیادی از جمله معیشت و بیکاری روبه‌رو هستند، برجام که قرار بود تحریم‌ها را از سر راه ملت ایران بردارد نتیجه تحقیقا صفری داشته است،...به نظر می‌رسد سوژه‌های زرد رسانه‌های زنجیره‌ای سرپوشی است بر مشکلات مردم تا دولتمردان از پاسخ‌گویی به وعده‌های بی‌شماری که در دوران تبلیغات انتخاباتی از آن سخن گفته‌اند رهایی یابند!»

چنین حاشیه سازی هایی در حالی مطرح می شود که دولت در چهارسال اخیر برای بهبود وضعیت جامعه به لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. تلاش های بی وقفه رییس جمهوری و تیم دولت در مورد برجام، سیاست خارجی و به ویژه در زمینه رونق اقتصادی اگر چه به طور کامل محقق نشده است اما زیر ساخت های لازم برای رسیدن به وضعیت مطلوب در کشور تا اندازه ای فراهم شده و انتظار می رود که در 4 سال دولت دوازدهم با بهبود شاخص های اقتصادی، رفاه مطلوب در زندگی واقعی مردم اتفاق افتد.

برجسته نمایی کاستی ها و نادیده گرفتن دستاوردهای دولت و واقعیت های زندگی مردم در رسانه های منتقد و از سوی مخالفان در شرایطی صورت می گیرد که طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی دو شاخص مهم رفاه اجتماعی هستند که با اهتمام ویژه به امر عدالت اجتماعی در دولت یازدهم محقق شدند. طرح ادعاهای بی ریشه و اساس و بزرگنمایی و کوچک نمایی کاستی ها و دستاوردهای دولت، موضوع تازه ای نیست بلکه رویه ای است که منتقدنمایان و مخالفان، هدفمندانه برای تخریب و سیاه نمایی درباره دولت به کار گرفته اند.

ادعای پرداختن دولت به موضوعات اجتماعی برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات معیشتی مردم، نمونه ای از سیاه نمایی های خلاف واقع است زیرا در دولت دکتر روحانی نه فقط بازار عرضه و تقاضا به تعادل رسید که قیمت و نرخ کالاهای اساسی و موردنیاز مردم نیز فارغ از بی ثباتی و گرانی لحظه به لحظه پیش از دولت روحانی به ثبات و آرامش نسبی دست یافت.

حاشیه سازان و منتقدان دولت در حالی، مخالف گویی ها، شایعه پراکنی و نادیده انگاشتن دستاوردها را با نگرانی از وضعیت معیشتی و نابسامانی در اقتصاد کشور توجیه می کنند که پیش از دولت روحانی، گرانی لحظه به لحظه به ویژه در کالاهای اساسی و موردنیاز مردم، بی ثباتی و عدم تعادل در شاخص های اقتصادی و ...؛ زندگی مردم را با تنگناهای زیادی روبرو ساخته بود و منتقدان کنونی دولت تنها در مقام توجیه آن شرایط عمل می کردند. در واقع انتقاد به نگاه جامع نگر دولت و ادعای بی توجهی به وضعیت اقتصادی کشور، بیانگر نگاه یکسویه منتقدان و مخالفان دولت و تاکید آنان بر سیاست های مقطعی و کوتاه مدتی است که در سال های گذشته، اوضاع نابسامانی را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ... برای کشور به بار آورده؛ سیاست هایی که پیامدهای جبران ناپذیر آن، توسعه پایدار کشور و زندگی نسل های آینده را به چالش کشیده است.

مدعیان ناکارآمدی سیاست های دولت به زعم خود می خواهند دولت را به چالش بکشند در حالی که دولت شاکله اجرایی نظام را شامل می شود و هر گونه سیاه نمایی و تلاش برای تخریب آن، به صورت غیر مستقیم سیاست های نظام را نشانه می گیرد. علاوه بر این انتقادهای بی اساس و مخالف گویی های پیوسته، فقط اعتماد مردم به نظام و مدعیان سیاست اعم از موافق و مخالف دولت را به تاراج می برد و به یاس و دلسردی عمومی می انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
آفتاب یک کامنت می بایست چه ویژگی هایی داشته باشد تا غیر قابل انتشار نباشد. منظورم این است خطوط قرمزت را شفاف منتشر کن تا بدانیم تکلیفمان چیست که نه خودمان را زحمت دهیم و نه تور را.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین