کد خبر: ۴۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

توصیه‌های ورزشی برای افراد مبتلا به فشار خون

افرادی که مبتلا به فشار خون هستند می‌توانند با کمک ورزش فشار خون خود را کاهش دهند. در صورتی که فشار خون دارید و تاکنون ورزش نکرده‌اید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از WebMD، افرادی که مبتلا به فشار خون هستند برای انجام ورزش باید ابتدا دو سوال از خودشان بپرسند: این که از چه ورزشی لذت می برند و این که دوست دارند به صورتی فردی ورزش کنند یا گروهی؟ سه نوع ورزش برای کاهش فشار خون مفید است که عبارتند از:

1.ورزش‌های هوازی:

این ورزش‌ها قلب را قدرتمندتر می‌کنند و فشار خون را کاهش می‌دهند. پیاده روی، دویدن، طناب زدن و دوچرخه‌سواری مفید هستند. ایروبیک در آب نیز گزینه خوبی است.

2. ورزش‌های قدرتی:

پرورش عضلات باعث می‌شود که کالری سوزانده شود. این ورزش‌ها برای استخوان او مفاصل نیز مفید است.

3. حرکات کششی:

این حرکات نیز باعث افزایش انعطاف و جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند.

بهتر است ورزش‌های با شدت و متوسط انجام دهید. حداقل 30 ‌دقیقه در روز ورزش کنید و این کار را پنج بار در هفته‌ تکرار کنید. اگر وقت زیادی نداریم شدت ورزش افزایش دهید و این کار را 20 ‌دقیقه، سه تا چهار روز در هفته‌ انجام دهید. با پزشک خود مشورت کنید تا شما را از محدودیت‌های ورزشی که دارید آگاه کنند. در هنگام انجام ورزش‌های هوازی تندتر شدن ضربان قلب ، عرق کردن و سخت تر شدن تنفس عادی است، اگر به هنگام ورزش بیش از حد تنگی نفس داشتید تمرین را متوقف کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین