کد خبر: ۴۷۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

روسیه: هنوز مجوزی برای تحویل هوایپما به ایران دریافت نکرده ایم

وزیر صنعت و بازرگانی روسیه اعلام کرد که این کشور می خواهد مجوز وزارت خزانه داری آمریکا را برای تحویل هواپیمای سوخو سوپر جت 100 به کشورهای هدف تحریم بگیرد که مربوط به ایران نیز می شود، ولی دریافت آن طول کشیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دنیس مانتوروف وزیر صنعت و بازرگانی روسیه روز دوشنبه گفت: در هواپیمای مسافربری سوپر جت 100 قطعاتی وجود دارد که ساخت آمریکا است. 

مانتوروف در مصاحبه با پایگاه آنلاین روزنامه ایزوستیا افزود: باید از وزارت خزانه داری آمریکا مجوز تحویل این هواپیما را به برخی کشورها از جمله ایران بگیریم. 

وی افزود: فعلا پاسخی دریافت نکرده ایم و متاسفانه زمان بررسی این درخواست نامشخص است که امیدوار به واکنش عاقلانه آمریکا هستیم.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره نوشته است: طولانی شدن تشریفات حقوقی وزارت خارجه آمریکا، مانع فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت100 به ایران شده است.

در این گزارش خاطرنشان شد: ضرورت حصول توافق بین شرکت سوخو و OFAC - یکی از بخش های وزارت خزانه داری آمریکا - در رابطه با استفاده از قطعات ساخت ایالات متحده در سوپرجت100 یکی از موانع امضای قراردادها با ایران شده است. 

رسانه روسی به عنوان مثال به شرکت های آمریکایی Hamilton Sundstrand، Goodrich Corporation ،Parker و Honeywell h اشاره کرده که تامین کننده قطعات گوناگون برای این هواپیما هستند.

اسپوتنیک نوشت: از لحاظ نظری، سوخو می توانست قطعات نیازمند اخذ این موافقت برای هواپیمای سوخوسوپرجت100 را با امکانات داخلی تولید کند، اما در این صورت زمان زیادی نیاز خواهد بود، ولی ایران قصد ندارد منتظر بماند. 

رسانه روسی در پایان گزارش خود افزوده است: در حالیکه این قرارداد چندین میلیاردی برهم می خورد، بوئینگ و ایرباس رقبای سوخو توافق هایی به مبلغ 16.6 و 18 میلیارد دلار با تهران امضا می کنند.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز چهارم مرداد ماه در جمع خبرنگاران گفته بود که مسکو و تهران قرارداد خرید 12 فروند هواپیمای سوپرجت 100 را امضا کرده اند.

همزمان خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که روسیه و ایران برای فروش 12 هواپیما توافق کردند و احتمال دارد که در آینده نیز قراردادی برای فروش 30 فروند دیگر امضا کنند. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین