کد خبر: ۴۷۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

8 روش خانگی برای توقف خونریزی

جراحت‌های منجر به خونریزی‌های جزیی ناشی از بریدگی و خراشیدگی باید متوقف شود.
آفتاب‌‌نیوز :  اغلب این جراحت‌ها در خانه قابل درمان هستند اما مهم است افراد بدانند چگونه این کار را به شیوه صحیح انجام دهند.

به گزارش ایسنا، سایت مدیکال نیوز تودی در این مقاله به چند روش خانگی و مفید برای متوقف کردن خونریزی‌های جزئی اشاره کرده که به قرار زیر است:

فشار دادن محل جراحت: فشار مداوم زخم بهترین روش برای متوقف کردن خونریزی است. می‌توان بانداژ، حوله یا پارچه تمیز و خشکی را روی زخم قرار داد و با هر دو دست به زخم فشار وارد کرد.

بلند کردن محل آسیب دیده: کاهش جریان خون به متوقف کردن خونریزی کمک می‌کند بنابراین محل جراحت را در صورت امکان بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در صورتی که دست یا شانه آسیب دیده می‌توان آن را بالای سر نگه داشت. همچنین در صورتی که اندام‌های تحتانی دچار آسیب شده‌اند باید دراز بکشند و محل آسیب دیده را به بالاتر از سطح قلب بلند کنند.

قرار دادن یخ در محل زخم: گذاشتن یخ روی محل زخم رگ‌های خونی را منقبض کرده و اجازه می‌دهد لخته خون سریع‌تر شکل بگیرد و خونریزی متوقف شود.

چای: چای روش درمانی شناخته شده برای متوقف کردن خونریزی پس از جراحی دندان است و به افراد توصیه می‌شود چای کیسه‌ای که حاوی تانن است و موجب لختگی خون می‌شود را روی محل زخم قرار دهند.

ژلۀ پترولیوم با نام تجاری وازلین: این ماده بهترین ترکیب برای متوقف کردن خونریزی ناشی از زخم‌های عمیق است.

فندق افسون‌گر: فندق افسون‌گر گونه گیاهی بومی آمریکای شمالی است که خاصیت آن در متوقف کردن خونریزی شناخته شده است.

دئو دورانت (ضد عرق): دئو دورانت علاوه بر خاصیت ضد عرق به دلیل دارا بودن آلومینیوم کلرید رگ‌های خونی را منقبض کرده و به لخته شدن خون کمک می‌کند.

دهان شویه: الکل موجود در دهان شویه همچون داروی قابض خون عمل می‌کند و قرار دادن آن روی زخم به لخته شدن سریع خون کمک می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین