کد خبر: ۴۷۶۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
سرپرست وزارت علوم:

موسسات آموزش عالی به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: موسسات آموزش عالی کشور از رویکردی درون‌گرا که در آن، تولید مقاله و تربیت نیروی انسانی رکن اصلی است، فاصله گرفته و به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدضیاء هاشمی در نشست تخصصی «برنامه و بودجه نظام علم و آموزش عالی کشور» که در دومین روز اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌‌های علم و فناوری کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور آمادگی کامل دارند تا ظرفیت‌ها و امکانات خود را در خدمت دولت دوازدهم قرار داده و بخشی از راه حل رفع مشکلات کشور باشند. 

وی تاکید کرد: موسسات آموزش عالی کشور از رویکردی درون‌گرا که در آن، تولید مقاله و تربیت نیروی انسانی رکن اصلی است، فاصله گرفته و به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند.

سرپرست وزارت علوم افزود: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور نسبت به حل مشکلات اقتصادی، مشکلات صنعت، آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست محیطی حساس بوده و برای خود مسئولیت اجتماعی قائل هستند و با تمام توان در کنار دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه همه جانبه کشور هستند.

براساس این گزارش، اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به مدت دو روز از ۲۷ الی ۲۸ شهریورماه با شعار «تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه» در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد که در روز نخست این اجلاس دو روزه نیز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و‌ برات قبادیان،‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست‌های تخصصی با روسای دانشگاه‌ها‌ و مراکز آموزش عالی سراسر کشور شرکت کردند و درباره راهکارهای تقویت ارتباط میان دانشگاه با جامعه و صنعت به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش ایلنا، همچنین در دومین روز از این اجلاس، ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است روسای دانشگاه‌ها و مسئولان مراکز پژوهشی و فناوری کشور نیز به تناسب نشست‌های تخصصی مختلف و در طول برگزاری اجلاس نظرات و سوالات خودرا مطرح کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
این ادعا کذب محض است تازمانیکه دانشگاههای تاناکوراجمع اوری نشوداین ادعابیخوداست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین