کد خبر: ۴۷۶۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی:

سخنرانی ترامپ شبیه سخنرانی "محور شرارت" بوش بود

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی در پیامی نوشت که سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل شبیه سخنرانی "محور شرارت" بوش بود.
آفتاب‌‌نیوز :

 رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی در پیامی نوشت که سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل شبیه سخنرانی "محور شرارت" بوش بود.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از تسنیم، "ریچارد هاس" رییس اندیشکده شورای روابط خارجی در توییتی نوشت سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یاد آور سخنرانی "محور شرارت" بوش پسر بود که تنها تغییرش کم شدن محورهای شرارت از سه کشور به دو کشور و حذف عراق بود. با این حال ایران و کره شمالی همچنان باقی مانده اند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: زمان آن فرا رسیده است که به نظام دیگر خارج از قانون اشاره کنیم که از مرگ به آمریکا و نابودی اسرائیل و ملت های بیشتری در این سالن سخن می گوید. 

ترامپ مدعی شد ایران از پول نفت برای تامین مالی حزب الله استفاده می کند که عرب ها و مسلمانان بیگناه را به قتل می رسانند و گفت باید با ایران که فقط خشونت و هرج و مرج صادر می کند، مقابله کنیم.

وی ادعا کرد ایران به تقویت دیکتاتوری بشار اسد کمک کرد و جنگ در یمن را هدایت می کند. توافق هسته ای با ایران بدترین توافقنامه در طول تاریخ آمریکا بود. این توافقنامه یکجانبه است. به صراحت بگویم این توافقنامه مایه شرمندگی و خجالت برای آمریکا بوده است. توافقنامه هسته ای ایران را اگر پوششی برای توسعه برنامه هسته ای باشد نخواهیم پذیرفت. 

ترامپ در ادامه گزافه گویی هایش، گفت: اکنون زمان آن است کل جهان به ما بپیوندند و از دولت ایران بخواهد تا دیگر دنبال مرگ و ویرانی نباشد. اکنون زمان آن است ایران همه آمریکایی ها و شهروندان دیگر کشورها را که با بی عدالتی زندانی کرده است، آزاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین