کد خبر: ۴۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲

نکاتی برای داشتن موهای سالم و پرپشت

یکسری نکات روزمره هستند که اگر به موهایتان اهمیت می دهید باید آن ها را رعایت کنید. پس یک قلم و کاغذ برداشته و از این مطالب نکته برداری کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
 من از تعریف و تمجدید دیگران درباره موهایم لذت می برم. نه به این خاطر که بگویم بهترین موها را دارم بلکه به این دلیل که تعریف ها را بازتاب سخت کوشی هایم در نگهداری از موها می دانم. اول اینکه هیچوقت ریشه موهایم را رنگ نکردم. دوم اینکه با پوست سرم مثل پوست بدنم رفتار می کنم و از مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می کنم و… . همانطور که برای پوست صورتتان هیچوقت ضدآفتاب و مرطوب کننده را از قلم نمی اندازید در مورد موها هم باید همینطور باشید.

بالش ساتن استفاده کنید

به گزارش بهداشت نیوز،پارچه های نخی رطوبت مو و پوست را به خود جذب می کند. پس بهتر است که از پارچه های ساتن برای بالش استفاده کنید زیرا خنک تر هستند. بنابراین اصلا عرق نمی کنید و موهایتان ژولیده و خشک نمی شوند.

موها را همیشه شامپو نزنید

اتفاقی که با شامپو زدن روزانه برای موها می افتد این است که کف سر بیش از حد روغن تولید کرده و موها را چرب می کند. بنابراین باید دوباره آن را بشویید. و همینطور این چرخه ادامه پیدا می کند و موها خشک می شوند. پیشنهاد من این است که یک روز درمیان موها را شامپو بزنید. در روزهایی که شامپو نمی زنید کف سرتان را وقتی که خیس است مثل مواقعی که شامپو می زنید ماساژ بدهید. همین کار برای شسته شدن چربی ها کافی است.

نرم کننده را از قلم نیندازید

حتی مواقعی که موها را شامپو نمی زنید هم از نرم کننده استفاده کنید. بیشتر خانم ها نرم کننده مو را به خاطر اینکه موها را سبک می کند دوست ندارند. در واقع نرم کننده ها نقش رطوبت رسانی نیز دارند. هنگام استفاده باید از وسط موها بزنید و بگذارید برای چند دقیقه بماند سپس بشویید.

روغن آجیل مصرف کنید

من به شخصه اعتقاد زیادی به روغن های طبیعی دارم. به خصوص روغن آجیل زیرا ملکول های روغن نارگیل و بادام به داخل موها نفوذ می کنند. در حالی که روغن دیگر مثل روغن آرگون، سیلیکون و غیره روی موها می نشیند. روغن نارگیل هم درست مثل شیره نارگیل به پوست و مو نفوذ می کنند. بدین منظور بهتر است از نوع خام و تازه آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید روغن چند آجیل را با هم ترکیب کنید. این روغن ها را قبل از شامپو به موهای خشک بزنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی موها بماند در نهایت به حمام رفته و با شامپو و نرم کننده بشویید. شیوه خود من به این صورت است که پیش از خواب کمی روغن نارگیل به موهایم می زنم و پس از بیدار شدن به حمام رفته و می شویم. با این روش موها حالت فرو مجعد می گیرد.

در برس کردن موها دقت کنید

روش شانه کردن موها به این صورت است که ابتدا از وسط موها شروع کنید. اگر موها را از ریشه شانه بزنید به موها فشار وارد شده و انتهای موها شکننده می شوند. علت موخوره می تواند نحوه شانه کردن اشتباه موها باشد.

مرتبا موها را کوتاه کنید

هر سه الی چهار ماه یکبار موها را کوتاه کنید یا حداقل نیم سانت پایین موها را بزنید تا موخوره نگیرد چون اگر موخوره بگیرد دیگر ترمیم آن سختمی شود.

شامپوی خشک

شامپوی خشک باعث نرم شدن موها می شود. زیرا هیچ الکلی در آن نیست و موها را خشک نمی کند. پیشنهاد می کنم که وقتی موها باز است از این شامپو استفاده کنید. اما می توانید برای موهای جمع نیز استفاده کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین