کد خبر: ۴۷۶۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

کاهش ورود گردشگران خارجی به آمریکا از ابتدای ۲۰۱۷

کشور آمریکا در مقایسه با سال گذشته میزبان شمار کمتری از گردشگران بین‌المللی از سراسر جهان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : بر اساس آمار جدید منشتر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ این کشور شاهد افت ۷۰۰ هزار نفری گردشگران خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز، در این مدت،‌ ورود گردشگران خارجی از  کشورهای اروپایی به آمریکا با ۱۰.۱ درصد اُفت رو به رو بوده و مکزیکی‌ها نیز ۷.۱ درصد کمتر از سال گذشته به کشور همسایه‌ سفر کرده‌اند، اما بیشترین کاهش شمار گردشگران از جانب توریست‌های اهل خاورمیانه و آفریقا بوده است، گرچه آنها درصد کمتری از مجموع کل گردشگران ورودی به آمریکا را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس، طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۷، در مجموع ۱۵.۸ میلیون نفر توریست خارجی وارد خاک امریکا شدند که ۴.۲ درصد کمتر از آمارهای مشابه در سال گذشته آن است که این افت به معنی از دست دادن ۲.۷ میلیارد دلار هزینه گردشگران در آمریکا است.

در سال ۲۰۱۳ و پس از انتخاب مجدد «باراک اوباما» به عنوان رئیس جمهور آمریکا، شمار گردشگران خارجی در این کشور ۶.۴ درصد رشد داشت، اما در سال ۲۰۰۹ و پس از دور اول انتخاب «اوباما» که همزمان به بحران جهانی اقتصاد بود، گردشگران خارجی در آمریکا ۱۴.۳ درصد کاهش پیدا کردند.

سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ و فرمان عدم صدور ویزا برای چندین کشور اسلامی و همچنین توسعه دیوار در مرز میان مکزیک و آمریکا از جمله مسائلی است که در نزول گردشگری آمریکا در سال ۲۰۱۷ بی‌تاثیر نبوده است.

در ماه ژوئن امسال یک مرکز تحقیقاتی «Pew» اعلام کرد، ۴۹ درصد از مردم ۳۷ کشور جهان بر اساس یک نظرسنجی دید مثبتی نسبت به آمریکا دارند، در حالیکه این آمار در پایان دوران ریاست جمهوری آمریکا ۶۴ درصد برآورد شده بود.

این مرکز تحقیقاتی ماه گذشته نیز گزارش داد، دو سوم از مردم مکزیک دیدگاه منفی نسبت به آمریکا دارند که اینت رقم حدود دو برابر بیشتر از آمارهای دو سال گذشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین