کد خبر: ۴۷۶۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

سه قانونگذار معترض به ترامپ بازداشت شدند

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی گزارش داد: در تجمع اعتراض آمیز روز سه شنبه حامیان برنامه مهاجرتی «داکا» در مقابل برج ترامپ سه قانونگذار دمکرات آمریکایی بازداشت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :  مقامات دفاتر این سه نماینده کنگره خبر بازداشت آنها را تایید کرده اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه یو اس ای تودی، اداره پلیس نیویویورک، افراد بازداشت شده را «لوئیس گوتیرز» (Luis Gutiérrez) از ایالت ایلینوی، «رائول گریهلوا» (Raul Grijalva) از ایالت آریزونا و «آندریا آسپایلات» (Adriano Espaillat) از نیویورک اعلام کرد و گفت این نمایندگان در میان 10 نفر از افرادی بودند که بازداشت و سپس آزاد شدند.

به گفته سازمان دهندگان این تظاهرات، این سه عضو کنگره به همراه مهاجران معترض قبل از بستن مسیر خودروها در خیابان پنجم، به سمت برج ترامپ حرکت کردند.
این تظاهرات تقریبا دو هفته پس از اعلام لغو برنامه داکا درباره آن دسته از مهاجران بدون مدرکی که در کودکی وارد آمریکا شده اند، برگزار شد. ترامپ همکاری نزدیکی با کنگره درباره توافقی داشته که به دنبال حمایت از افراد مشمول قانون «رویاپردازان» است.

گوتیرز که ماه گذشته نیز در جریان تظاهراتی در حمایت از برنامه داکا در مقابل کاخ سفید بازداشت شده بود، گفت: آنها (تظاهرکنندگان) می خواهند این موضوع را برای ترامپ، جمهوری خواهان و دمکرات ها روشن کنند که به مبارزه در حمایت از رویاپردازان و مهاجران ادامه خواهند داد.
وی در بیانیه ای گفت: «حضور معدود اعضای کنگره و مقامات منتخب در مقابل برج ترامپ در صورتی که با حمایت توده مردم و متحدان مان همراه نباشد، بی معنا خواهد بود. امروز، ما می خواهیم اطمینان یابیم که کنگره و رئیس جمهوری، کاری بیش از وعده دادن صرف درباره راه حل ها انجام خواهند داد و آنها واقعا به طور عملی در این زمینه گام برمی دارند.»

«کانداس پرسون» سخنگوی اسپایلات گفت: این نماینده کنگره از ایالت نیویورک به دنبال آن است که نشان دهد خود را وقف «حمایت از مهاجران، خانواده ها و آینده آنها در آمریکا» کرده است. دولت ترامپ از روز اول، روی کار آمدنش آمریکایی های لاتین تبار، زنان و مجموعه ای از کشورها را تهدید کرده است. تصمیم وی برای پایان دادن به برنامه داکا در اوایل ماه جاری میلادی اهمیت آنچه را که در خطر است، نشان می دهد و اگر نتوانیم از نژادپرستی در آمریکا انتقاد کنیم، زندگی افراد در خطر می افتد.

به گزارش ایرنا، طرح داکا در سال 2012 به فرمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت آمریکا اجرایی شد و نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را تحت محافظت قرار داد.
این قانون به آن دسته از مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و به «رویاپردازان» مشهور هستند، اجازه اقامت مشروط می‌دهد.
تارنمای خبری پولتیکو روز دوشنبه گزارش داد که شش تن از افراد مشمول این برنامه، دادخواستی را علیه اقدام ترامپ برای لغو داکا در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو به ثبت رساندند.
این در شرایطی است که وزارت دادگستری آمریکا اکنون برای لغو این قانون دست‌کم با چالش های حقوقی دیگر هم مواجه است.

15 ایالت آمریکا ماه گذشته میلادی در این رابطه از دولت مرکزی این کشور شکایت کرده بودند.
هفته گذشته هم چهار ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا، مریلند و مین دادخواست مشابهی را ارائه کردند و این در حالی است که دانشگاه کالیفرنیا هم شکایت دیگری را در این خصوص به ثبت رسانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین