کد خبر: ۴۷۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

انتقاد رییس‌جمهور اتریش از حملات ترامپ علیه برجام در سازمان ملل

رئیس‌جمهور اتریش اظهارات همتای آمریکایی خود درباره توافق هسته‌ای و ایران را ناامیدکننده توصیف و تاکید کرد: ایران شریکی قابل اعتماد است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اتریشی استاندارد الکساندر فان‌ در بلن، رئیس‌جمهور اتریش که به همراه سباستین کورتز وزیر امور خارجه‌اش برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در افتتاحیه نشست مجمع عمومی واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

فان‌ در بلن با بیان اینکه اظهارات ترامپ مناسب یک سخنرانی برای سران بیش از 190 کشور در سازمان ملل نبوده و بیشتر شبیه یک سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی بوده است، گفت که از این سخنان ناامید شده است.

وی افزود: بدون استثنا تمامی همتایان اروپایی‌مان بر این باورند که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند است و ایران شریکی قابل اعتماد به شمار می‌آید.

به نوشته استاندارد، رئیس‌جمهور اتریش در دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود نیز  بر این دیدگاهش تاکید کرده است.

همچنین وزیر امور خارجه اتریش با بیان اینکه از دیدگاه رئیس‌جمهور کشورش درباره توافق هسته‌ای حمایت می‌کند، تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای همکاری بین‌المللی وجود ندارد.

کورتز در ادامه گفت: تضعیف توافق هسته‌ای تلاش‌ها برای حل مسائل هسته‌ای‌ (کره شمالی) را ضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوعات جهانی دیگری برای رسیدگی در سازمان ملل وجود دارد، خواستار مبارزه با  افراط گرایی در عراق و سوریه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین