کد خبر: ۴۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
علی وطنی بیان کرد

اگر از شرکت‌های خصوصی حمایت نمی‌کنیم آزار نرسانیم/خروج سالیانه ۱۵۰ هزار نفر از کشور دکتر علی وطنی

معاون توسعه فناوری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ هزار نفر از کشور خارج می‌شوند، گفت: با اقداماتی که بنیاد ملی نخبگان اجرایی کرده است در حال حاضر روزانه ۳ نخبه به کشور باز می‌گردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر علی وطنی در اختتامیه چهارمین جشنواره زیست فناوری ایران افزود: نسل جدیدی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند که از خام فروشی فاصله گرفته اند و به سمت تولید محصول در حرکت هستند.

وی با بیان اینکه این مسیر نیاز به زیر بناهای تحقیقاتی دارد، اظهار کرد: امروز ما در جایگاهی قرار داریم که باید مراقب باشیم تا بازار محصولات زیست فناوری را از ما نگیرند و باید در این راستا بیشتر فناور تربیت کنیم و سعی نکنیم هر روز کرکره‌های شرکت‌های دانش‌بنیان پایین کشیده شود.

وطنی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش موثری در تولید و اقتصاد مبتنی بر تعقل و تفکر و دانش دارند، ادامه داد: با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان شهرها و روستاها را عاری از آلودگی کرد ضمن آنکه بخش اعظمی از اشتغال کشور را تامین کرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی با اشاره به خروج سالیانه ۱۵۰ هزار نفر از کشور، یادآور شد: با اقداماتی که بنیاد ملی نخبگان اجرایی کرده است در حال حاضر روزانه ۳ نفر از نخبگان به کشور باز می‌گردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه باید مسوولان کشور حمایت کردن از بخش خصوصی و بازارسازی را جز وظایف خود بدانند، خاطرنشان کرد: اگر از شرکت‌های بخش خصوصی حمایت نمی‌شود آنها را آزار ندهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین