کد خبر: ۴۷۷۰۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

رئیس جمهوری کره جنوبی: به دنبال فروپاشی کره شمالی نیستیم

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه در سخنرانی خود در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بکارگیری ادبیاتی متفاوت با اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، گفت: ما به دنبال فروپاشی کره شمالی نیستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، مون در این خصوص ادامه داد: نمی‌خواهیم از طریق اقدامات فریبنده و ریاکارانه در جست وجوی وحدت مجدد (دو کره) باشیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی افزود: چنانچه کره شمالی حتی حالا هم تصمیم بگیرد که در سمت درست تاریخ بایستد، ما به همراه جامعه جهانی آماده کمک به آن‌ها هستیم.

وی گرچه به طور صریح به اظهارات روز سه شنبه رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی اشاره نکرد، اما ادبیاتی را به کار برد که از تلاش برای تنش زدایی در روابط با کره شمالی حکایت داشت.
مون در این خصوص گفت: مسئله کره شمالی باید به نحوی خردمندانه مدیریت شود تا از تشدید بیش از حد تنش‌ها جلوگیری شده و صلح منطقه به موجب برخوردهای نظامی تصادفی از بین نرود.
وی با نقل قول جمله‌ای از «رونالد ریگان» رئیس جمهوری اسبق آمریکا از حزب جمهوریخواه گفت: صلح به معنای نبود اختلاف نیست؛ بلکه به معنای توانایی مدیریت اختلاف‌ها با بکارگیری ابزارهای صلح‌آمیز است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در عین حال در بخش پایانی صحبت‌های خود از تحریم‌های اعمال شده برضد پیونگ یانگ حمایت کرد و خواستار پایبندی جامعه جهانی به قطعنامه‌های شورای امنیت شد.
اظهارات مون در شرایطی است که دونالد ترامپ روز سه شنبه در یک سخنرانی تند و تهدیدآمیز از احتمال «نابودی کامل» کره شمالی سخن گفته بود.
انتظار می‌رود سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی بزودی و در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و در خصوص اقدامات بعدی برای حل بحران شبه جزیره کره گفت وگو کنند.
جنگ لفظی واشنگتن و متحدانش با پیونگ یانگ در ماه‌های گذشته بشدت بالا گرفته است.
تنش‌ها از زمانی تشدید شد که کره شمالی اقدام به آزمایش نخستین موشک‌های قاره پیمای خود کرد که به عقیده تحلیلگران، توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارند.
پیونگ یانگ در هفته‌های گذشته، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و بارها اقدام به آزمایش‌های موشکی کرده است.
کره شمالی در این ماه تاکنون دو مرتبه موشکی را از سواحل شرقی خود شلیک کرده است؛ به نحوی که این موشک‌ها از حریم هوایی ژاپن گذشته و موجب وحشت ساکنان این کشور شده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی، تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد که انتظار می‌رود صادرات این کشور را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.
کره شمالی سالیان طولانی است که به سبب فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود تحت تحریم شورای امنیت، آمریکا و دیگر کشورها قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین