کد خبر: ۴۷۷۱۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

3 نکته در مورد کاهش وزن که تا به حال کسی به شما نگفته است

اگر در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید، احتمالا نکات تکراری مربوط به کم کردن وزن را بارها و بارها شنیده‌اید. Ted Spiker، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های سلامتی و تناسب‌اندام، توصیه‌های شگفت‌انگیز و سودمندی را در کتاب جدید خود به نام Down Size ارائه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

از شنیدن توصیه‌های مربوط به کاهش وزن خسته شده‌اید؟ خیله خب! اما این نکات جدید را قطعا دوست خواهید داشت. اگر در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید، احتمالا نکات تکراری مربوط به کم کردن وزن را بارها و بارها شنیده‌اید. Ted Spiker، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های سلامتی و تناسب‌اندام، توصیه‌های شگفت‌انگیز و سودمندی را در کتاب جدید خود به نام Down Size ارائه می‌کند. سه مورد از درس‌های محبوب او این‌هایی هستند که در این مقاله خواهید خواند.

 

برای دوری از وسوسه فقط اراده کافی نیست

منظور از نیروی اراده رنج کشیدن نیست، بلکه داشتن استراتژی است. باید یک پاسخ اضطراری به شکل یک «اگر چنان شد، پس…» داشته باشید: اگر x رخ بدهد، پس شما y را انجام می‌دهید.


Spiker می‌گوید، طرح احتمالی شما به عادت جدیدتان تبدیل خواهد شد، و انگیزه‌تان را زیر پا می‌گذارید تا بگویید «حتما، چرا که نه؟»

او پیشنهاد می‌کند که یک فهرست ذهنی از سناریوهایی که معمولاً شما را از مسیر خارج می‌کنند تهیه کرده و برنامه‌ی خودتان را طراحی کنید. مثلا:
    اگر همسرم در حال خوردن تکه‌های پنیر بود، پس من سبزیجات و حموس را انتخاب می‌کنم.
    اگر همکاران من مستقیما به سراغ کاپ کیک‌ها رفتند، پس من هر هفته (یا هر ماه) فقط یکی از آنها می‌خورم.
    اگر اتفاقی در یک رستوران مکزیکی دعوت شدم، گوآکاموله و سالسا، و مارگاریتا و آب را به صورت یک در میان خواهم خورد.

 

باید کلمات جادویی را بدانید

Spiker اشاره می‌کند پژوهش‌ها نشان می‌دهد تغییرات جزئی در انتخاب کلمات می‌تواند منجر به انتخاب‌های غذایی بهتری شود. گفتن اینکه «من بستنی نمی‌خورم» در مقایسه با گفتن «من نمی‌توانم بستنی بخورم.» به شما قدرت می‌دهد! در حقیقت، افرادی که عبارت «نمی‌خورم» را تمرین کردند ۶۴ درصد مواقع غذاهای سالم‌تر را انتخاب کردند، در مقایسه با افرادی که از «نمی‌توانم» استفاده کردند و فقط در ۳۹ درصد مواقع انتخاب‌های سالم داشتند.
شاهکارهای تناسب اندام خودتان را بشمارید، نه کالری‌ها را.

 پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نظارت بر خودتان ( مثل ثبت سوابق غذاها یا شمارش کالری‌ها) ارتباط زیادی با کم کردن وزن دارد. با این وجود، این کار می‌تواند خسته ‌کننده شود، به‌ویژه وقتی یاد می‌گیرید که غذاهای سالم‌تر بخورید و می‌توانید کالری‌ها را تخمین بزنید.

پس Spiker تغییر رویه داد و با پیگیری تمام ورزش‌های خود با اهداف سالانه (۱۵۰۰ کیلومتر دو، ۱۲۰ کیلومتر شنا، ۳۰ هزار ثانیه پلانک و غیره) نظارت بر خودش را با تناسب‌اندام مرتبط کرد.
Spiker می‌گوید این استراتژی راحت‌تر بود و در تعیین اهداف و تمرکز بر قدم‌های کوچک در این فرآیند به او کمک نمود. یک راه فوق‌العاده برای لاغر شدن و به حقیقت پیوستن آن!

منبع : fitnessmagazin.ir
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین