کد خبر: ۴۷۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

آدام زوبین: آمریکا نمی‌تواند اروپا ، روسیه و چین را ملزم به پرهیز از بازار ایران کند

یک مقام پیشین وزارت خزانه داری آمریکا با ادعای این‌که درآمد ایران از اجرای برجام 150 میلیارد دلار نبوده است، تاکید کرد با این حال ماندن در توافق هسته ای برای ایران منافعی به همراه دارد اما تحقق یافتن این منافع سال‌ها زمان می‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، آدام زوبین معاون پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در یاداشتی در روزنامه واشنگتن پست با طرح ادعاهایی علیه کشورمان تصریح کرد که برنامه جامع اقدام مشترک یک توافق قوی‌ است چرا که منجر به محدودیت قابل توجه برنامه هسته ای ایران شده است.

زوبین  در ادامه یاداشت خود با ادعای این که گزارشات منتشر شده  در برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه اجرای توافق هسته ای منجر به سرازیر شدن 150 میلیارد دلار سرمایه به ایران شده اشتباه است نوشت" ایران توانسته است سرمایه‌های خارجی را جذب کند اما درآمد حاصل از رفع تحریم ‌های ایران حدود 50 میلیارد دلار بوده که که در نتیجه آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از این کشور به دست آمده است.

وی همچنین نوشت: با این حال ماندن در توافق هسته‌ای برای ایران منافعی به همراه دارد اما تحقق این منافع سال‌ها به طول می انجامد.

 این مقام پیشین آمریکایی همچنین با ادعای حمایت مالی ایران از حزب‌الله لبنان نوشت: برخلاف هشدارها حزب الله در یک سال گذشته تحت فشار مالی شدید قرار داشته است.

آدام زوبین با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا برای یافتن راهی جهت تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته ای تاکید کرد: آمریکا در صورت انجام چنین اقدامی در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می‌کند ایران به تعهداتش در توافق هسته ای پایبند است دیگر قادر نخواهد بود قدرت‌های جهانی را در کنار خود جمع کند. آمریکا نمی‌تواند اروپا ، روسیه و چین را ملزم به پرهیز از بازار ایران و تعامل اقتصادی با این کشور کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین