کد خبر: ۴۷۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

کیفرخواست قوه قضاییه آلمان علیه 12 تن از وابستگان رژیم سوریه

قوه قضاییه آلمان علیه دوازده تن از وابستگان رژیم بشار اسد در سوریه کیفرخواست صادر کرده است. عکاسی که پیش از این همکار سرویس اطلاعات نظامی سوریه بوده، اسناد لازم برای این پرونده را به مقامات آلمان ارائه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از هفته‌نامه اشپیگل، "شعبه رسیدگی به پرونده‌های کیفری مرتبط با حقوق بین‌الملل" دادستانی کل فدرال آلمان، علیه ۱۲ تن از وابستگان رژیم بشار اسد در سوریه پرونده تشکیل داده است. اتهام این افراد "جنایت علیه بشریت" در سوریه و "جنایت جنگی" اعلام شده است.

در گزارش آمده است که پلیس جنایی فدرال آلمان در مجموع پیرامون ۴۳ نفر تحقیق و تفحص می‌کند که به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و عراق متهم هستند.

مقامات قضایی آلمان می‌گویند در این راستا روز پنجشنبه (۳۰ شهریور) اسناد تازه‌ای دریافت کرده‌اند. این اسناد توسط عکاسی با نام مستعار "سزار" ارائه شده‌اند که پیش‌تر با سرویس اطلاعات نظامی سوریه همکاری داشته است. او در سال  ۲۰۱۳ با ده‌ها هزار مدرک و سند از سوریه گریخته و به اروپا پناه برده است.

اشپیگل مدعی شده حدود ۲۷ هزار عکسی که "سزار" در اختیار پتر فرانک، دادستان کل فدرال آلمان گذاشته، حاکی از شکنجه و قتل زندانیان در دست‌کم ۶ هزار و ۷۰۰ مورد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین