کد خبر: ۴۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

وزیر ارشاد زنگ مدرسه معلم شهید را نواخت/ مدرسه محل بهره‌بری از فیلم، موسیقی و تئاتر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح روز شنبه اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس زنگ مدرسه ابتدایی پسرانه معلم شهید در منطقه پنج تهران را نواخت.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح شنبه اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس با حضور در مدرسه معلم شهید ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز ایام محرم، گفت: «مدرسه محل دانش آموختن است و علاوه بر بهره‌بردن از کتاب‌های درسی می‌توان از دیگر کالاهای فرهنگی مانند فیلم، موسیقی و کتاب نیز استفاده کرد.»

او افزود: «امروز روز اول مهر است و بیش از ١٣ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی وارد مدرسه به عنوان خانه دوم خود می‌شوند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: «مدرسه خانه دوم ١٤ میلیون ایرانی است و نه تنها محلی برای دانش اندوزی که محلی برای یادگیری برقراری ارتباطات اجتماعی، عاطفی و ... است. در مدرسه می‌توان فضائل اخلاقی مانند صداقت و درستکاری را بالا برد.»

صالحی با تاکید بر توجه به کتاب‌های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی، بیان کرد: «کتاب های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی به دانش آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای حوزه دانش‌آموزی خود ارتباطات و مهارت‌های خلاق خود را نیز ارتقا دهند.»

او گفت: «موسیقی، فیلم، تئاتر و نقاشی به عنوان دیگر کالاهای فرهنگی در کنار کتاب بر پرورش خلاقیت دانش آموزان می افزاید.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صالحی افزود: «جامعه خلاق از مسیر مدرسه خلاق گذر می‌کند، بنابراین پرورش خلاقیت در این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

در این آیین محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی و مهرداد آگاهی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی را همراهی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه این آیین از بخش‌های مختلف مدرسه معلم شهید بازدید و در جریان روند فعالیت‌های آموزشی آن قرار گرفت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین