کد خبر: ۴۷۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

اجرای موسیقی‌ فاخر در مشهد تداوم پیدا می‌کند

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، خراسان را یک پایگاه و قطب جدی در جریان موسیقی نواحی ایران قلمداد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید سرابی  با اشاره به این که در موسیقی نواحی منطقه خراسان دو جریان جدی وجود دارد، یکی موسیقی شمال خراسان و دیگری موسیقی جنوب خراسان، گفت: هر دوی این‌ها به آداب و سنن ایرانی گره‌ خورده‌اند و طی سال‌های اخیر در استان خراسان توجه ویژه‌ای به این دو بخش از موسیقی فولکلور و مقامی ایران شده است. 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی در خصوص اقدامات این اداره در حوزه موسیقی توضیح داد: ما طی سال‌های اخیر برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای موسیقایی در خراسان را احیا کرده‌ایم که از جمله این رویدادها می‌شود به همایش "خنیاگران جام"، جشنواره "پیران چنگی" و جشنواره "بخشی‌های شمال خراسان" اشاره کرد. همچنین در این سال‌ها به پیشکسوتان موسیقی نواحی در خراسان توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و از شخصیت‌های برجسته عرصه موسیقی استان تجلیل به عمل آورده‌ایم.

سرابی اولویت‌های موسیقی خراسان را توجه به جریان موسیقی نواحی، آموزش و حضور جوانان در جشنواره‌ها دانست و بیان کرد: اولویت جریان موسیقی در خراسان، توجه به موسیقی مقامی و فولکلور منطقه است. ضمن این‌که خوشبختانه جریان آموزش موسیقی در خراسان هم به خوبی پیش می‌رود و فضای موسیقی در میان جوانان استان فضای رو به جلو و خوبی است. کما این‌که می‌بینیم جوانان خراسانی در جشنواره‌های مختلف می‌درخشند و اتفاقات خوبی را در عرصه موسیقی بومی منطقه خراسان رقم می‌زنند. 

وی افزود: موسیقی فاخر، مقامی و نواحی، نقطه اتفاق‌نظر میان همه کنش‌گران عرصه فرهنگ است و ما هر چقدر بتوانیم به این جنس از موسیقی توجه بیشتری کنیم، نگاه کنش‌گران مختلف هم بهم نزدیک‌تر خواهد شد.

سعید سرابی در پایان صحبت‌های خود ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روند برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد گفت: اجرای موسیقی‌های فاخر در خراسان با قوت تداوم پیدا خواهد کرد.
منبع: هنرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین