کد خبر: ۴۷۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

تحلیل «جوان» ار همنشینی لاریجانی و خاتمی

انتشار عکس هم‌نشینی علی لاریجانی و سیدمحمد خاتمی در حسینیه جماران واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه جوان در این باره نوشت: «دکتر لاریجانی به جهت فردی هم با هوش است و هم محافظه‌کار. اصلاح‌طلبان ناب هیچ موقع پشت سر او قرار نخواهند گرفت؛ هر چند او را برای چانه‌زنی در درون نظام از روحانی موثرتر می‌دانند. انتشار تصاویر وی در کنار خاتمی در حسینیه جماران - که خیلی‌ها را متعجب کرد - را نمی‌توان با گزینه در دام یا طراحی افتاد تفسیر کرد، زیرا او می‌داند به کجا دعوت شده است و ترکیب جلسه در جماران چگونه است. حتی اگر اطلاعات میدانی هم نداشت اصل موضوع برایش روشن بود اما چرا چنین کرد؟

۱- ممکن است نتوانسته دعوت سیدحسن را رد کند اما بر این باور بوده که در مکانی متفاوت می‌نشینم ولی در عمل نشده است.

۲- ممکن است سناریوسازان، خاتمی را دیرتر وارد جلسه کرده باشند و کنار وی قرار داده باشند و در حضور حاضران جابه‌جایی بعدی به صلاح نبوده است.

۳- ممکن و محتمل است این هم‌قاب شدن با اطلاع از قصد جبران خاتمی و تعدیل حصر رسانه‌ای وی باشد و لاریجانی با آگاهی از این خبر درصدد پیشتازی و بهره‌برداری برای خود باشد.

۴- محتمل است که لاریجانی برای ۱۴۰۰ دنبال جابه‌جایی سبد رأی باشد زیرا تجربه ۱۳۸۴ نشان داد سبد مد نظر خالی است. بنابراین درصدد است شعاع جامعه مد نظرش را گسترش دهد و احساس می‌کند بوکس خوردن از حزب‌اللهی‌ها در این مسیر نه تنها ضرری ندارد که سودآور هم هست اما آن چه حتمی و قطعی است، لاریجانی از بعد فکری و معرفتی اصلاح‌طلب نخواهد شد اما برای مهندسی ذهنی و ادراک‌سازی با هدف حرکت به سمت یک سبد بزرگ تلاش می‌کند. در حال حاضر افکار عمومی از وی انتظار دارد توضیح ‌بیّن بدهد که آیا حضور او در کنار سران فتنه، ناخواسته بوده یا حساب‌شده و برنامه‌ریزی شده بوده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین