کد خبر: ۴۷۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

آنچه باید درباره آلزایمر بدانیم + اینفوگرافی

دمانس مجموعه عواملی است که در طی زمان بر مغز اثر گذاشته و منجر به تخریب سلول‌های آن می‌شود و آلزایمر شایع‌ترین نوع دمانس بوده که مترادف با زوال عقل است.
آفتاب‌‌نیوز :  آلزایمر یا دمانس هم اکنون 500 میلیون نفر در جهان را درگیر کرده است و 68 درصد مبتلایانش در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند. همچنین بر اساس آمار جهانی و با توجه به روند افزایش سالمندی در ایران، تخمین زده می‌شود که حدود 700 هزار نفر مبتلا به آلزایمر در ایران وجود دارد و در هر 11:30 دقیقه یک نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا می‌شود.

به گزارش ایسنا، باید توجه کرد که عواملی مانند کم‌کاری و پرکاری تیروئید، ‌تومورهای مختلف مغزی، بیماری‌های عفونی، سکته‌های مغزی و بیهوشی‌های طولانی بعد از جراحی ممکن است فرد را دچار فراموشی کنند. البته اگر این موارد به مرور زمان تحت درمان قرار گیرند، این نوع از آلزایمر قابل بهبود است. در مجموع می‌توان گفت که ۴۰ درصد از دمانس‌ها قابل برگشت هستند، اما ۶۰ درصد از موارد ابتلا به آلزایمر غیرقابل برگشتند.

نوع تغذیه در دوران کودکی، عوامل ژنتیکی، ضربات منجر به بیهوشی، استفاده از غذاهایی که برای قلب مضر است و بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، چربی خون، افسردگی، استرس‌های شدید و شوک‌های روانی جزو عوامل خطر ابتلا به آلزایمر هستند. باید بدانیم که تشخیص زود هنگام، فرصت مناسبی برای فرد مبتلا و مراقب از او فراهم می‌کند و موجب می‌شود تا فرد بتواند به مدت طولانی به صورت مستقل زندگی کند.

در تصویر زیر می‌توانید به طور خلاصه همه چیز را درباره بیماری آلزایمر، علامت‌های بروز آن و میزان هزینه‌هایش در کشورها بدانید:

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین