کد خبر: ۴۷۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

ایجاد دردهای اسکلتی و عضلانی در اثر استفاده از کوله پشتی غیر استاندارد

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در اثر استفاده از کوله‌پشتی غیر استاندارد و یا استفاده نادرست از کوله‌پشتی دردهای اسکلتی و عضلانی برای دانش‌آموزان بروز خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : «زهرا رحمانیه» افزود: وزن، نحوه و مدت زمان حمل کوله‌پشتی از جمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند موجب تغییر در راستا و انحنای ستون‌فقرات، اختلالات و دردهای اسکلتی و عضلانی نظیر درد کمر و شانه، ایجاد فاصله میان مهره‌ها، بروز تغییرات قلبی عروقی و تنفسی و تغییرات الگوی راه رفتن شوند.

به گزارش ایسنا، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، وی خاطرنشان کرد: این مسأله در کودکان و نوجوانان که هنوز عضلات، رباط‌ها و استخوان‌های آنان تا پایان دوره بلوغ مراحل تکاملی و رشد فیزیکی خود را طی می‌کند از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که بهترین وسیله حمل وسایل آموزشی در دانش‌آموزان کوله‌پشتی است، افزود: حداکثر وزن کوله پشتی باید 10 درصد وزن بدن باشد و یک کوله پشتی استاندارد باید تهیه شده از مواد سبک، دارای دو بند پهن با قابلیت تنظیم، بالشتک هوا در قسمت کمری، کمربند برای دور کمر و جلو سینه و دارای محفظه های مختلف باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین