کد خبر: ۴۷۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

این چند خبر تئاتری را بخوانید

تئاتر «شر» در تماشاخانه دا بزودی،حضور ویدیویی الهام کردا و ژیلا صادقی در یک تئاتر، اجرای «پابرهنه در پارک» و... از جمله خبرهای تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : «تئاتر شر» در خانه نمایش «دا» بزودی به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا؛ مهدی کوشکی که اسفندماه سال گذشته با نمایش «تئاتر بد» در تماشاخانه دا حضور داشت، امسال قصد دارد در دومین همکاری خود با این تماشاخانه خصوصی، نمایش «تئاتر شر» را به روی صحنه ببرد.

طبق اعلام روابط عمومی تماشاخانه‌ی «دا»؛ «تئاتر شر» به کارگردانی مهدی کوشکی و تهیه کنندگی صحرا فتحی به مرحله اجرا رسیده و اقتباسی آزاد از نمایشنامه‌ی «ریچارد سوم» شکسپیر است.

کارگردان این تئاتر که خود بازیگر فیلمهایی همچون «فروشنده» و «لانتوری» بوده و در این تئاتر نیز به ایفای نقش می‌پردازد، پیش از این سه نمایش "آواز خوان طاس"، "دکلره" و "ولپن" را هم روی صحنه برده است.

اسامی بازیگران نمایش «تاتر شر» به این شرح است: مهدی کوشکی، دریا یاسری، محمد عبدالوند، امیر بابا شهابی، خشایار قائد رحمت، پویا چوداریان و سامان قهرمانی.

این نمایش از ۱۳ مهرماه ۹۶ هر شب راس ساعت 21 و به آدرس تهران، میدان فاطمی، خیابان جهانمهر، پلاک 26 به روی صحنه خواهد رفت و پیش فروش بلیت هایش نیز در وبسایت «خانه نمایش دا» به نشانی dahouse.ir آغاز شده است.

الهام کردا و ژیلا صادقی در کروکی

به گزارش روابط عمومی این نمایش ، " کروکی " به نویسندگی و کارگردانی مجتبی احمدی به تهیه کنندگی حمید خرم طوسی از ١٢ مهر ماه در تیاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌رود.

الهام کردا و ژیلا صادقی به صورت  ویدیویی در این اثر حضور خواهند داشت ؛ دیگر بازیگران متعاقبا اعلام می‌شود.

در خلاصه‌ی این اثر چنین آمده است : " کروکی داستان زندگی مردی است که به علامت سوال‌هایی در زندگی‌اش رسیده و اتفاقات زندگی‌اش را در برخورد با خودش به چالش می‌کشد."

از دیگر عوامل می‌توان به بهراد جوانبخت ( مدیر هنری ) ، یوحنا حکیمی ( طراح گریم ) ؛  علی سینا رضانیا ( موسیقی ) ، شیوا سرمست( دستیار کارگردان و برنامه ریز ) ؛ مجتبی گیویان( طراح نور ) ، سارا حدادی ( مشاور رسانه ای و تبلیغات - مکث ) ، مصطفی پیرهادی ( گرافیک ، عکس و تیزر) ،  غزاله صداقت ( عکاس ) ، مریم تجدد( منشی صحنه ) و سوره قدمی ( مدیر صحنه ) اشاره کرد .

کروکی از ١٢ مهر ماه در تئاتر مستقل تهران ساعت ١٧:٣٠ به روی صحنه میرود.

نمایش کمدی «پابرهنه در پارک» در سالن پایتخت به روی صحنه می‌رود. 
نمایش «پابرهنه در پارک» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی مریم باقری از نیمه مهرماه در سالن پایتخت به روی صحنه می‌رود. 
تا کنون حضور مرضیه صدرایی  و بهرام سروری نژاد به عنوان بازیگران این نمایش قطعی شده‌است. 
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پل وکوری براتر زوج جوانی هستند که پس از گذراندن ماه عسل به آپارتمان کوچک، سرد و خالی‌شان در طبقه پنجم ساختمانی قدیمی می‌روند. ماجراجوئی و پرشروشور بودن کوری مقابل آرامش و خونسردی پل (که وکیل دعاوی تازه‌کار است)، به همراه شرایط نامساعد خانه، همسایه‌های عجیب‌وغریب و به‌خصوص، به دعوائی سخت و رفتن شوهر از خانه منجر می‌شود و....»
مریم باقری پیش از تجربه بازی در تاتر کاسپار، حوالی تاترشهر، پسری که سوسک میشود، جامانده و ... را داشته است. او همچنین نمایش‌های کلفتها، خرده نان، پزشک نازنین و پلیکان را هم به‌روی صحنه برده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:دستیار کارگردان: امیر علی نانکلی،منشی صحنه: رضا رشید،طراح صحنه : الهام حیدری،طراح لباس : مریم باقری،ساخت دکور : مجید علی اسلام،مشاوره رسانه‌ای و تبلیغات: مریم نراقی،گریم : سمیه فراهانی،عکاس: مرجان حجاران
گرافیست: مازیار قنبری.

برنامه تعطیلی خانه نمایش در ایام سوگواری محرم

خانه نمایش از روز پنج شنبه 6 مهرماه الی 12 مهرماه به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی اداره تاتر و خانه نمایش ، خانه نمایش با فرارسیدن ایام سوگواری محرم از روز پنج شنبه 6 الی 12 مهرماه اجرایی نخواهد داشت.

شایان ذکر است تمرین گروههای نمایش در  پلاتوهای خانه نمایش اداره تاتر نیز  روزهای شنبه8 و یکشنبه 9 مهرماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)تعطیل میباشد. 

اجرای نمایش" اندر حکایت شمشک" به کارگردانی داوود اسدالهی روز جمعه 31 شهریور ماه خاتمه یافت و نمایش ماه هفتم به کارگردانی امیر زاوش که به مناسبت هفته ی دفاع مقدس به روی صحنه رفته است تا روز چهارشنبه 5 مهرماه به روی صحنه است.

نمایش "ماه هفتم" از 22 شهریور الی 5 مهر ماه ساعت20 در خانه نمایش به روی صحنه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین