کد خبر: ۴۷۸۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

مانور نظامی چین در شاخ آفریقا +عکس

نیروهای ارتش چین نخستین مانور نظامی خود را در نخستین پایگاه برون مرزی این کشور در جیبوتی واقع در شاخ آفریقا برگزار کردند.
آفتاب‌‌نیوز : با گذشت کمتر از دو ماه از افتتاح رسمی نخستین پایگاه برون مرزی نیروی دریایی چین در کشور جیبوتی، نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین روز جمعه برای نخستین بار مانورهایی با گلوله واقعی در این منطقه برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "چاینا مورنینگ پست"، لیانگ یانگ، فرمانده این پایگاه نظامی گفت: این اولین بار است که سربازان ما مستقر در جیبوتی پایگاه خود را برای انجام مانورهای آموزش نظامی ترک کردند. این مانور با استفاده از گلوله واقعی به شکل‌گیری یک مدل آموزشی جدید برای نیروهای مستقر در پادگان برون مرزی چین کمک خواهد کرد.

این مانور شامل چندین تن از افسران ارتش چین بود و در زمینه آموزش نیروهای پلیس ملی چین برگزار شد.

مانور نظامی چین در شاخ آفریقا (+عکس)

در جریان این مانور چین خودروهای زرهی اعزام کرده و از هفت‌تیر، تفنگ‌های خودکار و مسلسل برای حمله به اهداف آموزشی استفاده کرد.

ساخت اولین پایگاه برون مرزی چین یکسال به طول انجامید و نهایتا چین در اول اوت سال جاری میلادی نخستین تاسیسات نظامی برون مرزی خود را افتتاح کرد و قصد دارد از آن برای تامین سوخت و وسایل لازم کشتی‌های نیروی دریایی‌اش که در ماموریت‌های حفاظت صلح در سواحل یمن و سومالی شرکت دارند، استفاده کند.

همزمان با توسعه اقتصادی چین و رشد نفوذ نظامی این کشور در سطح جهان، یک لشکر چین متشکل از ده‌ هزار سرباز قرار است تا سال 2026 در جیبوتی بمانند. پکن قصد دارد از پایگاهش در آفریقا برای روابط نزدیک‌تر با کشورهای این قاره استفاده کند و این امر می‌تواند به چین در به دست آوردن دسترسی بیشتر به منابع طبیعی و تامین بازارهای جدید کمک کند.

چین همچنین ممکن است به دنبال مقابله با حضور نیروی دریایی ارتش ژاپن باشد که از سال 2011 میلادی لشکر کوچکی را در پایگاه خود در جیبوتی حفظ کرده است.

در حقیقت کمی پس از آنکه چین این مانور خود را آغاز کرد، نیروهای ژاپنی در جیبوتی نیز مانورهای نظامی آغاز کرده و براساس گزارشات این اقدام با هدف "حفاظت از اتباع ژاپنی خارج از کشور" صورت گرفته است. براساس گزارشات رسانه‌های ژاپنی سومین مانور نیروهای ژاپن از این نوع از 25 سپتامبر (3 مهر) آغاز و تا دوم اکتبر (10 مهر) ادامه خواهد داشت.

علاوه بر چین و ژاپن، آمریکا و فرانسه نیز پایگاه‌های خود را در جیبوتی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین