کد خبر: ۴۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
29 ستاره و 3 سرمربی موفق نشدند؛

برانکو و شاگردانش معجزه می‌کنند؟

پرسپولیس در صورت صعود به فینال، دست به کار بسیار بزرگی زده است.
آفتاب‌‌نیوز :

 پرسپولیس در صورت صعود به فینال، دست به کار بسیار بزرگی زده است.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس 4 بار به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه آسیا رسیده اما هر بار از صعود به فینال ناکام مانده و 3 بار به عنوان سومی رسیده و یک بار در رده چهارم قرار گرفته است.

اسفند 75 پرسپولیس با استانکو پوکله پوویچ در مالزی به مصاف پوهانگ استیلرز کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه 3-1 مغلوب این تیم شد. در این دیدار عابدزاده، گل محمدی، فلاحت زاده، رهبری فرد، محرمی، عبدی، شاهرودی، باقری، مهدوی کیا و بزیک به عنوان بازیکنان اصلی و عزیزی، حلالی و ترابیان نیز به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفتند.

 یک سال بعد، سرخپوشان پایتخت با ایوان مت کوویچ به نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا صعود کردند. پرسپولیس در آن مرحله با این ترکیب به مصاف دالیان چین رفت: عابدزاده، گل محمدی، رهبری فرد، پیروانی، خاکپور، شاهرودی، میناوند، حلالی، بزیک، امامی فر و ترابیان به میدان رفت و سعداوی، باغمیشه و هاشمی نسب نیز به عنوان یار جانشین به ترکیب تیم اضافه شدند. پرسپولیس این بازی را با 2 گل به حریف چینی واگذار کرد تا از صعود به فینال باز بماند. قرمزهای تهران نسبت به فصل پیش، 6 بازیکن جدید در ترکیب خود داشتند.

 پرسپولیسی ها سه فصل از حضور در بین 4 تیم آسیا دور بودند اما در فروردین 79 با علی پروین به این مرحله رسیدند و مقابل تیم چوبیلو ایواتا ژاپن صف آرایی کردند. در این بازی نسبت به 3 فصل قبل، 5 تغییر در ترکیب پرسپولیس وجود داشت. کاویانپور، استیلی، کریمی، رافت و سراج مهره هایی بودند که در دوران غیبت پرسپولیس در نیمه نهایی آسیا، به این تیم اضافه شده بودند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، این بازی را هم با 2 گل به حریف ژاپنی واگذار کرد و از صعود به فینال آسیا بار دیگر بازماند.

 15 ماه بعد سرخپوشان پایتخت در این مرحله به مصاف سوون سامسونگ نماینده کره جنوبی رفتند و با نتیجه نزدیک 2-1 شکست خوردند. ترکیب تیم پرسپولیس نسبت به 5 فصل قبل و اولین حضور در نیمه نهایی جام باشگاه ها تفاوت های زیادی داشت. عابدزاده رفته و فنایی جایش را گرفته بود. انصاریان، تارتار، خان محمدی و جباری نیز دیگر بازیکنانی بودند که نسبت به دوره های قبل در ترکیب تیم حضور داشتند. نسبت به سال 75 و تیم استانکو، فقط بهروز رهبری فرد در تیم حضور داشت.

 همانطور که مرور کردیم، پرسپولیس با قدرتمندترین تیم های تاریخش به مرحله نهایی جام باشگاه ها نرسید؛ البته آن ها قهرمان و نایب قهرمان جام در جام شده بودند. قرمزهای ایران در این سال ها 5 قهرمانی لیگ و 1 قهرمانی جام حذفی کسب کرده و بهترین سال های ادوارشان را سپری می کردند اما از صعود به فینال آسیا باز ماندند.

 ولی حالا پرسپولیس با برانکو و شاگردان جنگجو و جوانش برای صعود به آسیا، تنها الهلال را پیش روی خود می بینند و چاره ای جز حذف آن ندارد. پروفسور بار دیگر باید جادو کند تا پرسپولیسِ او همچنان در مسیر جاودانگی قرار داشته باشد. هدف آن ها فینال آسیاست، هدفی که پرسپولیس با 29 ستاره و 3 مربی به آن نرسید اما برای پرسپولیسِ برانکو، ماموریت غیرممکن وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین