کد خبر: ۴۷۸۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

ترامپ 8 بانک و 26 فرد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

دولت آمریکا روز سه‌شنبه در راستای تلاش برای قطع حمایت‌های مالی از برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی تحریم‌های جدیدی علیه بانک‌ها و افراد مرتبط با این کشور وضع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه بانک‌ها و اشخاص مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد. 

خبرگزاری آسوشتیدپرس گزارش داده آمریکا در راستای تلاش برای قطع حمایت‌های مالی از برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی ۸ بانک و ۲۶ فرد مرتبط با این کشور را در فهرست تحریم‌های جدید قرار داده است.

مطابق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی ۸ بانک تحریم‌شده در کره شمالی مستقر هستند. افرد تحریم‌شده اتباع کره شمالی هستند که توسط آن بانک‌ها استخدام شده و در روسیه، چین، لیبی و امارات مشغول به کار هستند. 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته تحریم‌های جدید افرادی در «سراسر دنیا» را هدف گرفته‌اند که تسهیل‌کننده مبادلات مالی کره شمالی هستند.

او این اقدام را بخشی از تلاش‌ها برای منزوی کردن کره شمالی به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور توصیف کرده است.

 تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی اخیراً به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. وزیر خارجه کره شمالی، اخیراً گفت که ترامپ علیه این کشور اعلان جنگ کرده است و پیونگ‌یانگ حق ساقط کردن جنگنده‌های آمریکایی حتی در خارج از حریم هوایی خود را برای محفوظ می‌داند.

آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی در هفته‌های اخیر با واکنش‌های تند دونالد ترامپ مواجه شده است. پیونگ‌یانگ می‌گوید توانایی هسته‌ای خود را برای مهار آمریکا که این کشور را به نابودی تهدید می‌کند، لازم می‌داند.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین