کد خبر: ۴۷۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

توئیت بعیدی‌نژاد درباره احتمال محال مذاکره دوباره برجام

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن عصر سه‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود گفت: چه تضمینی از سوی رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا وجود دارد که اصلاحات ترامپ در رابطه با برجام را فاجعه تمام عیار نخواند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد بعیدی نژاد در این پیام نوشت: بفرض محال، فرض کنیم تمامی اعضای برجام پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مجدد متن برجام را بپذیرند و به توافق نسبت به تغییرات جدید هم برسند. اما چه تضمینی هست که کنگره آمریکا توافق جدید را بپذیرد و یا رئیس جمهور بعدی آمریکا این توافق جدید را یک فاجعه تمام عیار نخواند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا باید تا 15 اکتبر (23 مهرماه) پایبندی و یا عدم پایبندی ایران به برجام را به کنگره اعلام کند. چنانچه او پایبندی ایران به برجام را تائید نکند کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا تصمیم بگیرد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هشتمین گزارش فصلی خود بار دیگر تائید کرد که ایران به‌تمامی تعهدات ‏خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است‎. این سومین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکاست که پایبندی ایران به توافق را ‏مورد تائید قرار می‌دهد‎.‎
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین