کد خبر: ۴۷۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵

این افراد در معرض افزایش احتمال سکته

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که برخلاف تجویز پزشک‌شان مصرف آسپرین روزانه‌شان را متوقف می کنند در معرض ریسک افزایش آنی احتمال حمله قلبی و سکته هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
مصرف آسپرین با دوز پایین درمان استانداردی برای افراد در معرض ریسک بالای حمله قلبی یا سکته است.

دکتر یوهان ساندستروم، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه آپسالا، در این باره می گوید: «گاهی اوقات افراد به دلیل عوارض جانبی مصرف آسپرین نظیر ناراحتی معده، و گاهی اوقات صرفا به دلیل فراموشی، داروی روزانه خود را مصرف نمی کنند.»

تیم تحقیق به منظور بررسی تاثیر ترک مصرف دوز پایین آسپرین بر این بیماران، گزارش بیش از ۶۰۰ هزار فرد بزرگسال سوئدی را که به خاطر پیشگیری از مشکلات قلبی-عروقی برایشان آسپرین تجویز شده بود، بررسی کردند.

محققان دریافتند بیمارانی که داروی شان را ترک می کنند در طول ۳ سال بعد ۳۷ درصد بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته قرار داشتند.

 به گزارش مهر، به گفته ساندستروم، «این یافته ها بر اهمیت پیروی از رژیم درمانی آسپرین، بخصوص برای افرادی که در حال حاضر دچار سکته یا حمله قلبی شده اند، تاکید دارد.»

مطالعات نشان داده اند که آسپرین بویژه برای این گروه از بیماران بسیار موثر است. توقف مصرف آسپرین، احتمال لختگی خون را افزایش می دهد. از اینرو محققان تاکید می کنند این گروه از بیماران بدون مشورت با پزشک مصرف داروی شان را قطع نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین