کد خبر: ۴۷۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

کاهش شدید آمار ناشنوایی و کم‌شنوایی در استان اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: به نسبت یک دهه گذشته آمار ناشنوایی و کم شنوایی در این استان به شدت کاهش یافته و حتی این آمار به نصف رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بهزاد ستاری در مراسم گرامی داشت روز ناشنوایان در اردبیل اظهار کرد: دوم تا هشتم مهرماه به نام هفته ناشنوایان نامگذاری شده که ما نیز با توجه به شناسایی 14 هزار و 500 نفر ناشنوا و کم شنوا در استان و معلولان این حوزه که با افت و نقص شنوایی روبرو هستند به 5 هزار ناشنوای مطلق خدمات ارائه می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، برنامه های پیشگیرانه و آگاهی بخشی به مردم را در این زمینه موثر خواند و افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان از همان بدو تولد در بیمارستان ها و زایشگاه ها انجام می شود تا با تشخیص به موقع زمینه مداوای کودکان مبتلا به افت شنوایی و یا کم شنوایی برطرف شود.

ستاری، دومین خدمات ارائه شده در این حوزه را کاشت حلزون با همکاری  بهزیستی و با تامین اعتبار مورد نیاز اعلام کرد و گفت: با توجه به هزینه 30 تا 33 میلیون تومانی کاشت حلزون، سازمان بهزیستی با تامین بخشی از منابع اعتباری و تامین منابع از محل صندوق توسعه ملی سعی دارد تا برای کودکان زیر 3 سال طرح کاشت حلزون رایگان را اجرایی کند..

به گزارش ایسنا، وی به فعالیت چشمگیر هیئت ورزش ناشنوایان اشاره و بیان کرد: ورزشکاران ناشنوای ما در مسابقات جهانی و آسیایی همواره خوش درخشیده و مدال هایی را برای استان کسب کرده اند.

ستاری به اشتغال ناشنوایان و پرداخت تسهیلات برای ناشنوایان بیکار اشاره کرد و افزود: اخیرا در شهرک صنعتی اردبیل کارخانه‌ای افتتاح شده که 6 نفر از این ناشنوایان جذب این واحد تولیدی شده‌اند و این فرصت فراهم شده تا اشتغال 30 نفر دیگر ادامه فراهم شود.

وی بیان کرد: ما با پرداخت تسهیلات، پرداخت بیمه ناشنوایان مشغول به کار شده و پرداخت بخشی از حقوق آنها، کارآفرینان را مورد حمایت قرار داده و حتی آماده پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنها هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین