کد خبر: ۴۷۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

پنجاهمین سالگرد قتل مشهورترین انقلابی جهان+تصاویر

در این اتاق چه گوارا ۳۹ ساله در ۹ اکتبر ۱۹۶۷ میلادی کشته شد. تصاویر، پیام‌ها، پرچم‌ها و گواهینامه رانندگی او در اینجا هستند و بازدیدکنندگان به یاد و خاطره این انقلابی آرژانتینی ادای احترام می‌کنند و آنجا را تزئین کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- در جنوب بولیوی جایی که کاکتوس‌ها زیاد هستند یک کلاس سابق تبدیل به زیارتگاه شده است. داخل این مدرسه ۵۰ سال پیش در ماه اکتبر مشهورترین انقلابی جهان یعنی ارنستو چه گوارا توسط سربازان ارتش بولیوی کشته شد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرنگار روزنامه «گاردین» که در آستانه پنجاهمین سالگرد قتل چه گوارا به محل قتل او در بولیوی رفته، می‌نویسد: در این اتاق چه گوارا ۳۹ ساله در ۹ اکتبر ۱۹۶۷ میلادی کشته شد. تصاویر، پیام‌ها، پرچم‌ها و گواهینامه رانندگی او در اینجا هستند و بازدیدکنندگان به یاد و خاطره این انقلابی آرژانتینی ادای احترام می‌کنند و آنجا را تزئین کرده‌اند. 

اینجا روستای La Higuera است. «رولی گالارز منسز» راهنمای من در این مدرسه بود. پدر او پرستاری بود که به «چه» کمک کرده بود داروی آسم پیدا کند. چه گوارا در راستای صدور انقلاب کوبا به بولیوی رفته بود تا انقلابی را در آنجا سازماندهی کند و در سال ۱۹۶۶ میلادی مجبور به پنهان شدن در لاپاز شد. راهنما می‌گوید او شکست خورد اما دستکم مبارزه  و تلاش کرد. او می‌گوید در این اتاق حس بی‌عدالتی وجود دارد؛۵۰۰ مرد نظامی و مسلح در برابر مردان «چه» قرار داشتند. دولت بولیوی به دستور سیا «چه» را به قتل رساند. 

یکی از افرادی که آن زمان در محل حضور داشته می‌گوید که به سختی می‌توانست چهره «چه» را ببیند چون او ریش انبوهی داشت. 

راهنما می‌گوید «چه» ۵۰ سال پیش در بولیوی کشته شد اما از دید او «اوو مورالس» رییس‌جمهوری بولیوی روح او را زنده کرده است و یاد «چه» را در بولیوی احیا کرد. بر روی دیوارها نوشته شده است «چه امروز بین ماست بیش از هر زمان دیگری». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین